Wstęp
Wygląda strasznie, z pewnością w przyszłości go uporządkuję, rozwinę.
Mam nadzieję, że nawet w takiej formie Ci pomoże.
Przy okazji awarii i kopi zapasowych.
Ludzie dzielą się na tych, którzy robią kopie zapasowe i tych, którzy będą je robili
Kopia na dysku
Do kopiowania plików (synchronizacji folderów a nawet całych dysków),
Bardzo, ale to naprawdę bardzo polecam FreeFileSync
http://www.freefilesync.org/


Kopia plików 'w chmurze’
Do małych ilości plików polecam DropBox.com (do 2GB, potem jest drogo), za to program synchronizujący mają naprawdę genialny.
Potrzebujesz więcej przestrzeni np 25GB?
Tyle możesz mieć za darmo od firmy OVH, w usłudze hubiC (od OVH) – aktualnie dają 25GB, gdy podasz kod referencyjny (RRDQAH) to będziesz miał 30GB https://hubic.com/home/new/. Kolejne GB są dość tanie.
Jest też program synchronizujący dane, choć oczywiście nie jest już tak genialny jak DropBox.com.
Jeszcze więcej GB? na mega.co.nz masz 50GB za darmo (jednak ze względu na ciekawą specyfikę (techniczną) serwisu, obsługa może sprawiać więcej kłopotów). Dane są szyfrowane po twojej stronie, przez co nikt nie ma do nich dostępu.
Kopia zapasowa zdjęć?
Jeśli nie przeszkadza Ci, ze Google ogląda twoje zdjęcia (tzn przeprowadzają analizę tego ci się znajduje na zdjęciach by lepiej profilować), to zawsze można wgrać zdjęcia na Google photos. Gdy wybierzesz opcję przesyłania zdjęć wysokiej jakości (a nie oryginalne), to możesz wgrywać nieograniczoną ilość zdjęć na serwery Googla. Jednak w usłudze google photos nie ma folderów, więc wszystkie pliki będą 'luzem’ ewentualnie mogą być przypisane do jakiegoś albumu.