Szczęśliwi nie kupują

System wspiera konsumpcjonizm

Żyjemy w czasach nadmiernego konsumpcjonizmu.

Dodatkowo system jest tak skonstruowany, że musimy konsumować (kupować) coraz więcej.

System finansowy

System finansowy wymaga ciągłego zadłużania się. Musimy ciągle konsumować (kupować) (jako społeczeństwo). Inaczaj gospodarka może się załamać. Co ciekawesz niemożliwe jest spłacenie całego zadłużenia jakie istnieje, ponieważ wymagana ilość pieniędzy po prostu nie istnieje. Takie cuda z tzw pieniądz fiducjarny, który nie ma żadnego pokrycia materialnego. Opiera się tylko na wierze, że PLN, USD, EUR,.. ma jaką kolwiek wartość.

Kreacja pieniądza

Historia bankowości. Jak działa pieniądz. Dlaczego niemożliwe jest spłaczenie wszystkich długów. Ile bank może pożyczyć. System rezerw.

Żywotność produktów wymusza konsumpcjonizm

Produkty celowo się postarza, tak by nie działały zbyt długo (celowo i nie).

Problem

Człowiek szczęśliwy nie kupuje

Gdy jesteś szcześliwy – nie masz potrzeb.

Nie potrzebujesz sportowego auta, by podnieść swoją samoocenę.

Nie musisz chodzić na zakupy etc.

Media, nie pomagają

Im gorzej się czujesz, tym łatwiej Ci coś coś sprzedać.

Stay Beautiful: Ugly Truth In Beauty Magazines
Napisy PL

Wiadomości, fakty

Zdecydowana większość informacji ma charakter negatywny, zastraszający.

Media, żyją z reklam. By lepiej sprzedać czas antenowy, trzeba zadbać o wysoką oglądalność.

Sami jesteśmy winni

Drobny wypadek potrafi przyczynić się do niekończących się korków.

Nawet gdy auto stoi na poboczu, wielu kierowców zwalnia 'by tylko zerknąć'.

Negatywne wiadomości, bardziej skupiają naszą uwagę.


Ile osób zwolni, zatrzyma się, by podziwiać krajobraz?

 

Dobre wiadomości się nie sprzedają.

Gdy widzisz nagłówek: 'Rząd zabierze Ci …'

Ze strachu (naturalnie) chcesz wiedzieć więcej!

Przez co czytasz, kupujesz, oglądasz, a media z tego żyją

Negatywna ekspresja

Ciągła ekspresja na negatywne informacje, pogarsza twoje samopoczucie!

Ciekawe? Newsletter?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze