@Chat na żywo na stronie, może pomóc

Sprzedajesz Towar/Usługi?
Możesz zwiększyć sprzedaż.


Gdy klient trafi na twoją stronę i nie otrzyma w porę odpowiedzi – może się wycofać (zrezygnować) i skorzystać z oferty konkurencji (nie wróci).


Zazwyczaj ograniczamy się do:

  • stron pomocy
  • telefon
  • email
  • formularz kontaktowy


Jest jeszcze jeden sposób – chat!

 

Era „natychmiast

Wraz z informatyzacją przyzwyczailiśmy się, że wszystko można
mieć tu i teraz
(TV -> VOD, Prasa -> Portale, …).

 

Fantasycznie niecierpliwość obrazują badania dotyczące czasu ładowania strony!

Niecierpliwość (w czasie ładowania strony)

10 lat temu, Amazon zauważył, że każde wydłużenie czasu ladowania strony o 0.1 sekundy (100ms)
wiąze się z utratą 1% sprzedaży.
Google, zaś że dodatkowe 0.5 sekundy zmniejsza ruch o 20%.

Zaś z badania Akami (2017), wynika, że dodatkowe 0.1 sekundy w czasie ładowania strony, może obniżyć konwersji o 7%!!!,

 

Infografika od Google


 

Zakupy allegro – „Pytanie do sprzedającego”

Czy zdażyło Ci się wysłać kilka wiadomości na allegro i kupić u pierwszego, który odpowiedział?
Tak samo może być z twoim klientem.

 

 

Oczekiwany czas odpowiedzi w zależności od kanału
 

Telefon
80% rozmów w 20 sekund.

Czat na żywo / SMS / aplikacjie do wiadomości
Odpowiedź w 40 sekund


Social media
80% w 20 minut

Email
95% emaili w 4 godziny (od współpracowników)
Dobry serwis powyżej 80% w 15 minut.

Oczekiwany czas odpowiedzi Email, to mniej niż 60 minut!
Powyżej 50% odpowiedzi email są wysyłane w mniej niż godzinę.
Zaś 90% odpowiedzi wysyłana jest w ciągu 48 godzin.
Powyżej 48 godzin, prawdopodobnie nie otrzymasz odpowiedzi.
https://www.forbes.com/sites/amymorin/2015/11/28/waiting-for-a-reply-study-explains-the-psychology-behind-email-response-time/#1b8735e39755

 

More than 70% of people expected a response from coworkers within four hours; a bit over 30% expected a response within one hour.
https://www.fastcompany.com/3058066/what-is-an-appropriate-response-time-to-email

List tradycyjny
95% w 3 dni

 

Komfort kontaktu

Niecierpliwość dotyczy również czasu otrzymania odpowiedzi.
Pamiętaj również, że osoby urodzne po 1980 wychowały się już w erze cyfrowej.


– Formularz kontaktowy:
  + Łatwo można wysłać wiadomość.
  – Nie wiadomo czy ktoś to w ogóle przeczyta.
  + w czasie oczekiwania 

– email
  + Wygodna forma kontaktu
  + całkiem szybka odpowiedź (<60 minut)*
  – Komunikacja nieraz wymaga wymiany kilku wiadomości

  Expect a response within an hour. Thanks to portable electronic devices, about 60 minutes.


– telefon
   + Preferowana forma kontaktu
   – konieczność czekania na wolną linię (w tym czasie trudno robić coś innego)
   – 

– strona pomocy FAQ

 

Dlaczego email to nie wszystko?

Długi czas odpowiedzi.
Pytania złożone wymagają opisania (energia). Po otrzymaniu odpowiedzi mogą pojawić się dodatkowe pytania a to wymaga dalszej korespondencji (czas).

 

Dlaczego telefon to nie wszystko?

Wymaga oczekiwania na 'otwartą linię’. Po połączeniu można szybko się dogadać.

Środowisko, w którym znajduje się klient, może być niekomfortowe do rozmowy.

Niektóre informacje wymagają literowania: „A jak Aleksandra, G jak Grażyna, …”

 

„U mnie w firmie”

 

U nas w firmie, po analizie różnych rozwiązań wdrożyliśmy LiveChat.
Metryk nie mamy, jednak różnica jest zauważalna.
Wiele osób preferuje kontakt przez czat niż telefon.

Chat zdaje się lżejszymniej zobowiązującą formą kontaktu.
Klient może zapytać się w odpowiedniej chwili (moment decyzyjny).

 

Czasem zdarzy się, żartownisie, ale to mniejszość.

 

Moje doświadczenie (jako klient)

Gdy pracuję to pracuję.

Wszelkie zakupy, umowy etc, zostawiam na później.

W domowym zaciszu zdecydowanie preferuję chat, zwłaszcza w późnych godzinach.

 

Kiedy piszą?

Orientacyjny rozkład chatów.

 

 

Kto używa?

Operatorzy komórkowi, Banki, różne sklepy.

 

Dlaczego LiveChat, a nie inne rozwiąznie?

Messanger Facebooka (wraz z botem)

 

Dostępność (logowanie)

Wymaga by nasi klienci mieli i byli zalogowani na Facebooku!
Jeśli klient nie posiada konta na FB – nie skontaktuje się z nami.

Jeśli klient posiada konto, a nie jest zalogowany – prawdopodobnie również nie skorzysta.

Osobiście nie lubię logować się przez FB, ani udzielać upoważnienia różnym aplikacjom do dostępu do moich danych.

 

Organizacja korespondencji

Facebook Messanger nie posiada systemu ticketów (brakuje organizacji), przez co łatwo można zgubić wiadomość.
LiveChat taki system mamy.

 

 

Co to jest Ticket tracking (system ticketowy)?

Ticket tracking (albo issue tracking system, ITS) – sposób zarządzania systemem odpowiadania na masowe zapytania wysyłane dowolną drogą, stanowiący zasadniczą część systemu obsługi klientów wielu firm i organizacji. Nazwa ta oznacza również oprogramowanie obsługujące ten system. Ticket tracking jest szczególnie rozpowszechnione przy odpowiadaniu na zapytania kierowane drogą e-mailową.

Istotą tego systemu jest przypisanie każdemu nadchodzącemu pytaniu „zgłoszenia” (ang. ticket) zawierającego historię korespondencji w danej sprawie i jej aktualny stan postępu. Zgłoszenia są ustawiane w kolejkę, z której są kolejno pobierane przez operatorów systemu. Zgłoszenie jest przypisywane do danego operatora, który bierze na siebie odpowiedzialność za jego dalszy los. Po załatwieniu sprawy odpowiednie zgłoszenie jest odkładane do listy spraw „załatwionych”. Może też być one przekazywane kolejnym operatorom, gdy pierwszy z nich nie jest w stanie sobie z nim poradzić, lub być odkładane do listy spraw „niezałatwionych” (ang. unresolved) lub „odrzuconych bez odpowiedzi” (ang. won’t fix).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ticket_tracking

Nawet w przypadku jednego operatora (osoby odpowiadającej) – taki system się przydaje.

 

Zostaw kontakt

 

 

LiveChat

LiveChat – narzędzie do internetowej obsługi klientów, marketingu online oraz analityki ruchu na stronie internetowej dla małych i dużych przedsiębiorstw. Jest ono rozwijane od 2002 roku przez Livechat Software, a od 2010 roku jest oferowane w modelu SaaS (software as a service). Platforma pozwala przedstawicielom firmy komunikować się w czasie rzeczywistym z użytkownikami odwiedzającymi ich stronę internetową. Z narzędzia korzysta ponad 8000 organizacji na całym świecie, a są wśród nich m.in. Bosch, ING, Kaspersky Lab, Philips, Samsung i UNICEF.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/LiveChat

 

Dodam, że LiveChat Software to Polska firma

LiveChat Software S.A. – polskie przedsiębiorstwo informatyczne z siedzibą we Wrocławiu; producent oprogramowania komunikacyjnego dla biznesu. Przedsiębiorstwo powstało w 2002 roku jako Livechat Sp. z o.o., a od października 2007 roku jest spółką akcyjną. W 2011 roku spółka otworzyła oddział w Północnej Karolinie w Stanach Zjednoczonych.

Z głównego produktu LiveChat, oferowanego przez spółkę w modelu Software as a Service, korzysta ponad 25 000 klientów, a blisko 80% sprzedaży jest realizowanej w USA dla klientów takich jak m.in. Bosch, LG, Philips, Samsung, Stanford University czy UCLA.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Livechat_Software

 

    LiveChat pozwala na budowę integracji z wykorzystaniem API opartego na technologii REST i JavaScript oraz dodawanie czata w aplikacjach mobilnych w systemie iOS.

    Dostępne są również integracje z innymi usługami i dostawcami SaaS, co pozwala na tworzenie w przedsiębiorstwie własnego ekosystemu aplikacji:

  •     systemy CRM: Highrise, Salesforce, SugarCRM, Tactile CRM
  •     platformy eCommerce:, Magento, PrestaShop, Shopify, Zen Cart
  •     systemy help desk: Zendesk, Desk.com
  •     systemy zarządzania treścią: WordPress, Joomla!, Drupal
  •     przejmowanie pulpitu: LogMeIn Rescue, join.me
  •     księgowość: FreshBooks
  •     analityka internetowa: Google Analytics

    https://pl.wikipedia.org/wiki/LiveChat

 

 

 

Kontakt w odpowiednim momencie

 

Nowi klienci

Gdy klient nie może się zdecydować, gdy nie znajdzie szybko odpowiedzi
w momencie decyzyjnym (być może nie kupi i nie wróci)

 

Obecni klienci

Dla obecnych klientów, krótka rozmowa, potrafi czasem zmniejszyć ich ból (gdy coś jest nie tak).

 

Integracja

Banalna integracja wystarczy dodać kod na stronie

Wysarczy zamieścić kod na stronie.

 

W przypadku niektórych systemów jak WordPress, istnieją gotowe wtyczki.

https://www.youtube.com/watch?v=dKUdE-JKhZI

Wtyczka do WordPressa.

 

LiveChat udostępnia ponad 130 apikacjiintegracji

Poza typowymi integracjami, istnieje możliwość dostosowania styli (CSS), usunięcie dodanie różnych elementów, a nawet głęboka integracja (API JS) i dostęp do SDK jeśli masz programistów :)!!!

 

 

 

Uwaga: Nie używaj Chatów na żywo jeśli..

dotrzymać tępa, przynajmniej mniej-więcej – odpuść!
Może to tylko irytować/zniechęcać klientów.

Podobnie jeśli informujesz: Kontakt 24/7, a z nikim nie można się skontaktować.
Tylko stracisz o oczach klienta. Jeśli kontakt tak wygląda przed zakupem, to jak będzie 
wyglądało to później.


W innej sytuacji polecam LiveChat.

 

Ciekawe? Newsletter?