Wstęp
Zerknij ogólniejszy artykuł (jeśli jeszcze nie widziałeś/widziałaś)
Czym są gorące pytania / „Table topics”?
To bardzo interaktywna i ekscytująca część spotkania, w której wszyscy na sali mogą brać udział (nawet Goście).
Jest to ćwiczenie improwizacyjne.
Chętna/wybrana osoba, wychodzi na scenę, otrzymuję pytanie od moderatora (nie znając go wcześniej) i musisz na nie odpowiedzieć w ciekawy sposób.
Takie przemówienie powinno trwać minimum 1 minutę, maksymalnie 2 minuty 30 sekund (optymalny czas: 1-2 minuty).
Może wydawać się, że 1 minuta to niezwykle mało czasu. Jednak w praktyce, na scenie okazuje się inaczej.
Najlepsza mowa, zostaje nagrodzona (konkurs z głosowaniem).
Po co?
Nie zawsze możesz się przygotować.
Dlatego umiejętność przygotowanie sensownej wypowiedzi może być przydatne.
Gdy spotkasz atrakcyjną dziwczynę/faceta. Co powiesz poza 'Yyyy’?
Gdy zatrzyma Cię policja. Jak się wytłumaczysz?
Gdy właśnie się dowiedziałeś, że za chwilę masz przedstawić raport zarządowi.
Takich sytuacji może być naprawdę wiele.
A ćwicząc, z czasem będziesz coraz lepszy/lepsza!
Twoje obowiązki
- przygotowanie pytań,
- wytłumaczenie zasad,
- moderacja (zapraszanie na scenę, zadawanie pytań),
- głosowanie,
- ogłoszenie zwycięzcy + nagroda.
Przygotowania
Przed spotkaniem
- Przygotuj pytania 5+ (ile? – postaraj się oszacować ile będzie czasu, plus zapas)
najlepiej ciekawe, otwarte pytania pasujące do tematu spotkania.
Brak pomysłu?Zerknij listę 360 pytań (po angielsku), poszukaj w sieci.
Nie używaj pytań, które się już pojawiły (na innych spotkaniach!) - Za jakiś czas pewnie przygotuję aplikację na stronie z gorącymi pytaniami.
- Wydrukuj, wytnij, choć na spotkaniu możesz również przeczytać na głos pytania.
- Przygotuj „wprowadzenie”
Pamiętaj, by wyjaśnić zasady w taki sposób, by były zrozumiałe dla gości i jednocześnie ciekawe dla osób, członków, którzy słyszeli to już wiele razy!- Każdy może brać udział (nawet goście);
- To ćwiczenie improwizacyjne, poznasz pytanie gdy się zgłosisz;
- To jest konkurs;
- Czas minimum 1 minuta, najlepiej 1 – 2 minuty, maksimum 2:30.
- PS: Nie za długo! – zostaw czas na przemówienia!
Uwzględnij: - Przygotuj nagrodę (jeśli w klubie macie zwyczaj dodawania czegoś od siebie 🙂
- Przygotuj „wprowadzenie” (przedstawienie roli).
W czasie spotkania
- Przedstaw rolę.
- Dla każdego mówcy, zapisz w widocznym miejscu (np na tablicy) nr, Imię i słowo kluczowe (zdanie), dzięki czemu w czasie głosowania członkowie będą wiedzieli na kogo głosować.
Tzn. niektórzy zapisują np. tylko imię, jednak potem nie wiadomo kto mówił o …. - Poinformuj o głosowaniu i zasadach, zbierz głosy.
- Podlicz ogłoś zwycięzcę, wręcz nagrody.