Internet mobilny? Uważaj! Twoje konto może być obciążone bez wysłania SMS premium!

Wstęp

Korzystasz z internetu mobilnego?

Twoje konto może zostać obciążone (i to cyklicznie) za usługi premium, nawet jeśli nie wysłałeś żadnego SMSa!

  • Gdy masz internet na kartę,
    twoje konto może zostać wyczyszczone.
  • Gdy masz internet mobilny na abonament,
    duże kwoty mogą zostać doliczone do twojego rachunku!

Nawet jeśli nie wysyłasz SMSów,
nawet jeśli twoja karta SIM siedzi w routerzemożesz zostać obciążony kosztami.

PS: poniżej znajdziesz informacje jak wyłączyć różne usługi premium np. platne smsy wychodzące/przychodzące, połaczenia itd

Jak to możliwe?

Okazuje się że by obciążyć twoje konto u operatora wcale nie musisz wysyłać kodów SMS.

Wystarczy wejść na dany link, a twój operator pobierze opłatę (jednorazową lub cykliczną) – tak działa tzw „Direct Billing” / „WAP billing”.

Twoje konto zostanie obciążone, bez potrzeby potwierdzenia! (Wszyscy Polscy operatorzy).

Opłata może być naliczona bez Twojego świadomego kliknięcia!

Polscy operatorzy: Orange, Play, Plus i T-Mobile obsługują takie płatności („WAP billing”)

Idealny scenariusz „Direct Carrier Billing” – widzisz za co płacisz.
Zrzut ekranu strony Orange.
Orange: Jak działa usługa dostępu Zamów z Orange?

Problem 1: nie wymaga potwierdzenia

Problem w tym, że taka tranzakcja nie wymaga potwierdzenia.
Gdy robisz przelew, musisz potwierdzić na telefonie lub wpisać kod.
W przypadku „Direct Carrier Billing” / „WAP Billing” nie ma potrzeby potwierdzania.

W powyższym scenariuszy zakłąda się, że klient widzi formularz i klika „Zamawiami płacę”).

A co jeśli, wejdziesz na jakąś stronę, a ta zgłosi operatorowi, że zamówiłeś cykliczną usługę po 30pln tygodniowo?

Reklama

Problem 2: SMS z potwierdzeniem

Dobrze, że wysyłają SMS z potwierdzeniem.

Ale jeśli masz router, to jak często zaglądasz czy przypadkiem nie ma tam jakiegoś SMS’a?

Przy subskrybcji za 30 pln tygodniowo, to po 4 tygodniach masz 120 pln!

Wiele routerów nie ma nawet ekranu!

Przykładowy Router LTE (mobilny, Huawei E5576) – nie posiada ekranu.
Jak często logujesz się do panelu administracyjnego?

Jak może dojść do nieświadomego potwierdzenia?

Nawet jeśli wchodzisz tylko na ‚bezpieczne strony’, które znasz.

Podobnie jak twój komputer, strona internetowa również może zostać zainfekowana.

To musisz wiedzieć, że reklamy na takiej stronie mogą pochodzić z różnych źródeł.

Właściciel strony zazwyczaj nie wie co dokładnie się wyświetla w miejsu na reklamę.

Relama jak każda strona również może być niebezpieczna.

Bezpieczna strona może zawierać niebezpieczną reklamę.

Nawet jeśli nie klikasz w reklamy czy przycisk zamów

Istnieje wiele sposobów by udać, że np. kliknąleś w przycisk „zamawiam i płacę”, nawet jeśli nie byłeś na danej stronie (np. atak. „Clickjacking”).

„Clickjacking” na przykładzie Facebooka (wyciąganie danych, bez świadomej zgody użytkownika).
Ten atak akurat już nie działa (poprawione, są inne), ale przedstawia ideę.

Takie złośliwe oprogramowanie może znajdować się w twim telefonie, komputerze, czy stronie którą odwiedzasz.

Jak nie ja, to kto?

Winnym może być dowolna osoba która będzie miała dostęp do twojego internetu.

  • Ktoś korzysta z twojego urządzenia,
    Np dziecko gra w grę na telefonie i w pewnym momencie ..
  • Udostępniasz internet (Hotspot) / karta w routerze
    W takiej sytuacji dowolna osoba mająca dostęp do internetu może obciążyć twoje konto świadomie/nieświadomie!

Co na to operator?

Każda strona udostępniająca płatności przez WAP biling, czy subskrybcję SMS/MMS musi zostać zatwierdzona przez operatora.

Podobno są nawet okresowo sprawdzane.
To jednak nie zabezpiecza przed metodami, które mogą wymusić kliknięcie.

Operatorzy czasem unieważnią część / całość naliczonej opłaty.

Gdy się zorientujesz

  • Unieważnij wszystkie aktualne subskrybcje,
  • Zablokuj usługi premium / ustaw limit,
  • Napisz reklamację.

Unieważnij wszystkie aktualne subskrybcje,

Zablokuj usługi premium / ustaw limit,

Napisz reklamację.

Skontaktuj się z BOK twojego operatora.

Upewnij się, że usługi zostały zablokowane!

Dlaczego mimo blokady ‚nadal się nalicza’?

Personel z BOK mogą być niekompetentni / mogą się pomylić i twoja pewne usługi premium nadal mogą być aktywne!

Problem prawdopodobnie wynika z okresu rozliczeniowego.
Sytuacja może wyglądać tak.

Mamy w czerwcu otrzymujesz fakturę za maj, widzisz tam zawyżony rachunek.
Interweniujesz, blokujesz usługi, jednak mamy połowę czerwca, w tym czasie w ramach subskrybcji system naliczył Ci np. opłatę za 2 tygodnie. Usługi faktycznie zostały zablokowane jednak w lipcu i tak przyjdzie faktura za ‚te dwa tygodnie’.

Dlatego po zablokowaniu usług premium w przypadku abonamentu, nadal można spodziewać się zawyżonej faktury.

Reklama


Jak napisać reklamację?

Z pewnością zależy Ci na zwrocie naliczonych opłat.

Warto wiedzieć że w wielu firmach standardową odpowiedzią jest „Nie”, „Nie da się”.
Często jest pewnego rodzaj ‚sito’, które ma zniechęcić mniej zdeterminowane osoby.

Warto jednak zwrócić uwagę, że tak jak napisał „Mister” w komentarzu pod artykułem, operatorzy w tym przypadku są tylko pośrednikami.
Zatem pozytywne rozpatrzenie reklamacji – to po prostu dobry gest.

Operatorzy są tylko pośrednikami między fizyczną usługą którą dodatkowo aktywował klient, jesli zgłasza się do nich legalny podmiot,zarejestrowany na stronie UKE, to operatorzy też nie mają podstawy prawnej aby dokonywać takich zwrotów, choć czasem także w ramach jednostkowej decyzji jak taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy, mogą dać klientowi niestandardowo zgodę na zwrot, natomiast jeśli nadal po takim zgłoszeniu klient tych usług nie zablokuje, to nie powinien liczyć że co miesiąc będą zwracane mu środki.

Nie zawsze, ale czasem reklamacja jest uznawana! – warto próbować!

W internecie widziałem że „jednym się udało” innym nie.

Jeśli składałeś/składałaś reklamację napisz w komentarzu 🙂

Planuję rozszerzyć tą część.

Uznanie reklamacji

Gdy operator uzna reklamację – to prawdopodobnie umorzona kwota zostanie odliczona od następnej faktury!
Zatem zawyżony rachunek i tak trzeba opłacić.

Jak się bronić?

Wystarczy zablokować usługi premium na wszystkich ‚kartach’ które posiadasz!

Zablokuj usługi PREMIUM / WAP PREMIUM u swojego operatora!

Rodzaje usług premium

Zablokuj również inne usługi premium!

SMS/MMS Premium

Płatność za każdą wysłaną wiadomość.

SMS/MMS Premium MT (zwrotny SMS / MMS)

Płatność za każdą odebraną wiadomość (prenumeraty).

Voice Premium

Płatność za każde 30 / 60 sekund rozmowy.

Jak zablokować WAP Premium i inne usługi premium?

Jeśli korzystasz z usług premium, to mimo wszystko polecam wyłaczyć!
Z pewnością możesz zapłacić również w inny sposób! Polecam Kartą kredytową/debetową.
Karty wbrew pozorom są jedną z bezpieczniejszych sposobów płatności dzięki ubezpieczeniu i tzw. porcedurze Charge Back! (możliwość zwrotu pieniedzy)

To zależy od operatora.

Możliwe sposoby

Blokada przez panel

Opcja wygodna i jasna (polecam), ale czasem nie jest jasne czy zablokowaliśmy wszystko co trzeba.

Blokada przez infolinię (BOK)

Czasem trzeba poczekać.
W przypadku niektórych operatorów to jedyny sposób.

Blokada w salonie

Czasem trzeba poczekać.

Blokada przez kod USSD

To kod, który wpisujesz tak jak zwykły numer telefonu.

Wpisujesz i dzwonisz.

Niestety trzeba te kody znać, osobiście nie przepadam, uważam, że łatwo się pomylić i aktywować/deaktywować/przełączyć coś innego.

Sprawdź na stronie operatora jaki kod wpisać.
Dla przykładu kod USSD do zablokowania wszystkich usług premium dla play to: *111*96*2#.

Jak znaleźć opcję?

Szukaj:

  • WAP premium
  • usługi premium
  • WAP Special

Jak zablokować w sieci Plus?

W zależności od operatora

Zablokuj usługi PREMIUM.
Niektórzy operatorzy mogą wyszczególnić „WAP Billing” jako „WAP PREMIUM”.

Jak zablokować w PLUSie?

Aplikacja Plus online

Przez aplikację nie ma możliwości zablokowania usług premium!

SMS

Usługi w Plusie można zablokować po przez ustawienie limitów jednostkowych lub w danym okresie rozliczeniuwym.
Zerowy limit jest równoznaczny z zablokowaniem usług płatnych.

Blokada – Limit ‚miesięczny’

By zablokować (ustawić limit) dla danej usługi premum wystarczy wysłać bezpłatny SMS na numer 2601 o treści:

ZABLOKUJ wybrana kwota

Możliwe progi: 0, 35, 50, 75, 100, 200, 500

Wiadomość: ZABLOKUJ ... 0 spowoduje ustawienie progu wydatków 0 pln

Próg kwotowy odnawia się z każdym okresem rozliczeniowym, a w przypadku usługi, dla której brak jest okresu rozliczeniowego, z każdym miesiącem kalendarzowym.

https://www.plus.pl/uslugi/uslugi-premium

Limit jednostkowy

By zablokować (ustawić limit) dla danej usługi premum wystarczy wysłać bezpłatny SMS na numer 2601 o treści:

Komenda LIMIT ... 0 ustawia limit jednostkowy czyli np. cenę za jednego wysłanego lub odebranego SMSa (MMS lub SMSa MT), minutę połączenia głosowego, czy wspomniany WAP Premium.

Blokada Wap premium

Wyślij bezpłatny SMS na numer 2601 o treści:

LIMIT KPZ 0

oraz

LIMIT KPM 0

Blokada pozostałych usług premium za pomocą SMS na numer 2601

Blokada SMS premium
LIMIT SMS 0

Blokada MMS premium
LIMIT MMS 0

Blokada połączeń na nr zaczynające się od 605, 70xxxx, *7xy, 7xxx
LIMIT GL 0

Blokada połączeń na numery zaczynające się od 19
LIMIT AUS 0

Blokada wysyłania i odbierania SMS MT
LIMIT MT 0

Blokada korzystania z usług przez Internet taryfikowane za minutę
LIMIT KPM 0

Blokada korzystania z usług przez Internet taryfikowane za zdarzenie (czyli nasz wap premium)
LIMIT KPZ 0

https://www.plus.pl/uslugi/uslugi-premium

START BLOKADA na 8888.

Lista subskrybcji

SMS LISTA na numer 8888. (SMS bezpłatny).

Jak zablokować usługi premium w sieci Play?

Dostępne sposoby:

Kody USSD

Blokada wysyłania SMS/MMS Premium
Kod USSD: *111*32*2# (wpisz na telefonie i ‚zadzwoń’, oczywiście za darmo)
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*32*1#

Blokada bezpłatnych przychodzących wiadomości Premium
Kod USSD: *111*48*2#
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*48*1#

Blokada wszystkich usług premium
Kod USSD: *111*96*2# (wpisz na telefonie i ‚zadzwoń’, oczywiście za darmo)
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*96*1#

Blokada przychodzących połączeń Premium
Kod USSD: *111*97*2#
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*97*1#

Blokada połączeń na numery Premium
Kod USSD: *111*98*2#
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*98*1#

*111*55*1# – blokada streamingu

https://www.play.pl/uslugi/numery-premium/

Dzięki usłudze „Blokada Premium” użytkownik może całkowicie zablokować możliwość
korzystania z wszelkich usług o podwyższonej opłacie, tj.:
a) Połączenia na Numery Specjalne (SMS, MMS, głosowe)
b) Przychodzący SMS/MMS Specjalny
c) WAP Specjalny
d) Serwisy strumieniowej transmisji wideo
e) pobieranie Treści Multimedialnych z Serwisu Internetowego P4 lub Serwisu
Mobilnego P4
f) dostęp do numerów infolinii i serwisów audioteksowych.

https://www.play.pl/resources/pdf/Regulamin-blokada-premium.pdf

Jak zablokować usługi premium w sieci Orange?

Najwygodniej zablokujemy usługi przez aplikacjęMój orange” lub panel.
W orange nie ma kodów USSD ani specjalnych SMSów.
Nie są one wygodne i również mogą być niebezpieczne 🙂

Można również zablokować przez infolinię.

Aplikacja Mój orange.

Wygodna blokada usług w aplikacji „Mój orange”

Panel

Pakiety i ustawienia -> ustawienia.

Zakładka blokady
Blokada dostępu do serwisów premium
„Blokady serwisów Premium”

Jak zablokować usługi premium w sieci T-mobile?

Blokada Wap Premium panel – iBOA (Mój T-Mobile).

szukaj: „Blokada Wap Premium”

Usługi Premium można zablokować wysyłając bezpłatny SMS na numer 80450 o treści:

  • W ALL START (blokada wszystkich usług Premium)
  • W SMS START (blokada SMS Premium)
  • W POL START (blokada połączeń Premium)
  • W WAP START (blokada usług Premium WAP)
  • W MMS START (blokada MMS Premium)
  • POMOC BLOCK (uzyskanie listy komend dla blokad usług Premium)

https://www.t-mobile.pl/c/content/obsluga-klienta/informacje-i-pomoc/jak-zablokowac-uslugi-premium/sidebar/items/zarzadzanie-blokadami.html

Limity

Limitami usług Premium można zarządzać wysyłając bezpłatny SMS na numer 80450 o treści:

  • LIMIT START XXX (gdzie za XXX wpisujemy 0, 35, 75, 100, 200, 500, 1000) Włączenie limitu kwotowego XXX PLN brutto na usługi Premium, po wykorzystaniu którego następuje blokada
  • LIMM START XXX (gdzie za XXX wpisujemy – 0, 35, 75, 100, 200, 500, 1000) Włączenie powiadomień SMS o przekroczeniu limitu kwotowego XXX PLN brutto na usługi Premium
  • LIMZ START XXX (gdzie XXX – dowolna kwota w PLN brutto) Włączenie limitu jednostkowego XXX PLN brutto na usługi Premium
  • LIMIT START 0 Wyłączenie limitu kwotowego, BLOKADA USŁUG PREMIUM
  • LIMMKONIEC Wyłączenie powiadomień SMS o przekroczeniu limitu kwotowego na usługi Premium
  • LIMZKONIEC Wyłączenie limitu jednostkowego
  • POMOC LIM (uzyskanie listy komend dla zarządzania limitami usług Premium).
  • LIMIT Sprawdź ustawienie limitu kwotowego
  • STATUS Sprawdź wykorzystanie limitu kwotowego

https://www.t-mobile.pl/c/content/obsluga-klienta/informacje-i-pomoc/jak-zablokowac-uslugi-premium/sidebar/items/zarzadzanie-blokadami.html

Planuję rozszerzyć tą część.

Źródła ‚zaskakujących’ płatności

Gry

Wykryto i usunięto 42 popularne i niebezpieczne aplikacje z Google Play,
które łącznie zostały zainstalowane 8 milionów razy!
Brzmi strasznie? To codzienność, to tylko jeden z przykładów.

Niebezpieczne aplikacje mogą znajdować się na twoim komputerze / telefonie, nawet jeśli instalujesz je tylko z bezpiecznych (zweryfikowanych) źródeł.

Planuję rozszerzyć tą część.

Zorientowałem się, że coś jest nie tak dzieki blokadzie ze względu na limit SMS Premium. A I tak skubneli prawie 40 zł.
Jestem bardziej niż pewny, że naliczanie odbywało się w trakcie grania w Sudoku Free
https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.aifactory.sudokufree&hl=pl

Jola 2018.06.22 19:45 | # | Reply
Też nacięłam się na wizzgames, w plecy 92,25, scenariusz podobny jak u Pana Marcina, dopiero jak dostałam rachunek to dowiedziałam się, że korzystam z jakiejś usługi. Okazało się, że córka grała na telefonie, włączyła nieświadomie subskrypcję, sms przyszedł, ale ja go nie zauważyłam. Natychmiast wysłałam stop wizzgames na 80615 i zablokowałam wszelkie PREMIUM jakie się dało. Mam nadzieję, że więcej opłat mi nie naliczą.

Router – atak?

Planuję rozszerzyć tą część.

Marek 2018.07.29 18:14 | # | Reply
U mnie w T-mobile poleciało 130 zł na rzecz 80615 i usługą Brain-Gym (?). Będę składał reklamacje.

Sytuacja jest o tyle ciekawa, że karta SIM była w modemie Huawei E3372 z firmware bez HILINK, a modem (pomijając pierwszy dzień) był podłączony do routera TPLINK z openwrt na strychu domu. Modem LTE po prostu przesyłał, leżał i kurzył się. Był tylko warstwą transmisyjną, więc jego świadomość jakichkolwiek stron była żadna.

O usługach PREMIUM dowiedziałem się, gdy zacząłem analizować ciut za wysokie rachunki
Usługa PREMIUM był to WAP Special, a analiza SMS wyciągniętych z modemu przez AT+CGML=4 pokazała wyłącznie przychodzące PDU od tych oszustów (80615).

https://niebezpiecznik.pl/post/korzystasz-z-internetu-mobilnego-uwazaj-na-wap-billing-zwykle-klikniecie-w-link-na-stronie-www-moze-nabic-ci-wysoki-rachunek/#comment-669594

Jeśli korzystasz z usług premium

Niektóre usługi umożliwiają płatność telefonem.
Mimo iż opcja wydaje się być wygodna to jest bardzo niebezpieczna.

Spotify

Spotify płatność telefonem
https://support.spotify.com/pl/account_payment_help/payment_help/problems-paying-for-spotify-by-card/

Showmax
platforma showmax została zamknięta.

Polecam płatność kartą.
Wiem, dla wielu z was płatność kartą przez internet zdaje się być niebezpieczne.
Jednak tak na prawdę, to jedna z lepszych form płatności i w dodatku każda płatność jest ubezpieczona!

Gdy zauważysz nie swoją płatność / błędnie naliczoną, albo gdy sprzedawca nie dostarczy/nie zrealizuje usługi (nawet gdy zbankrutuje), to szybko możesz odzyskać swoje pieniądze dzięki procedurze tzw ‚charge back’!
Pieniądze otrzymasz w kilka dni, a dalej bank będzie rozpatrywał co się stalo.

Każdy wystawca karty Visa/MasterCard (czyli twój bank), musi rozpocząć procedurę „charge back” na żądanie klienta.
Czyli gdy coś pójdzie nie tak, to odzyskasz pieniadze.

Przykładowe potwierdzenia subskrybcji

Otrzymujesz dostęp do http://play4fun.club, koszt 12,29 pln na tydzień. Rezygnacja: PLAY4FUN na 80713 ( 0zł). Pozdrawiamy. „

Otrzymujesz dostep do Cooliyobi, koszt 6,15 zl 1x co tydzien. Rezygnacja: STOP COOLIYOBI na 80425 (0zl). Regulamin: https://cooliyobi.com/pl/terms.html

http://123games.club/
Opłata wynosi 30,75 PLN brutto/tydzień. Aby dokonać rezygnacji, należy wysłać SMS o treści STOP 123 na numer 80425 (koszt: 0 zł)

Otrzymujesz dostep do CosmicGate, koszt 15 zl co 1 tydzien. Rezygnacja: STOP CGW na 80425 (0zl), Regulamin: http://pay.onebip.com/tc/PL

Otrzymujesz dostep do VR Village, koszt 12,30 zl 3x co tydzien. Rezygnacja: STOP VR na 80425 (0zl). Regulamin: http://vr-village.com/statics/pl/pl-tc.html

Otrzymujesz dostep do Gamezhouse, koszt 22,69 zl 1x co tydzien. Rezygnacja: STOP GZH na 80425 (0zl), https://pl.gamezhouse.com/terms

Rezygnacji najlepiej dokonać po stronie operatora.
Może się zdarzyć, że wysyłając SMSa, zapiszemy się.

Ciekawe? Newsletter?

Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Mister Unknown
Mister Unknown
1 miesiąc temu

Witam, natknąłem się na ten artykuł zupełnie przypadkowo natomiast poruszany temat ma dużo wspólnego z branżą w której obecnie pracuję, wszystkie opisane metody jak najbardziej są trafne i zostało to wytłumaczone w sposób rzetelny a więc do tej części artukułu się nie odniosę, natomiast odniosę się do części o której jest mało czyli reklamacji naliczenia za usługi premium, ponieważ prawo telekomunikacyjne dopuszcza domyślną aktywację takich usług do 35 zł na numerach klientów, każdy nowy numer jeśli klient przy zawarciu umowy tego nie zgłosi ma takie usługi aktywne. Teraz mówiąc całkiem szczerze, jeśli umowa była zawierana przez infolinię mamy zarówno prawo odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni jak i prawo uzyskać nagranie rozmowy z konsultantem, która może potwierdzić czy przy zawarciu umowy była dyspozycja blokad premium czy też nie było nawet wspominane klientowi o domyślnej aktywacji takich usług do 35 zł, na co klient może potem powołać się w piśmie reklamacyjnym i na co operator musi odpowiedzieć bo reklamacja dotyczy procesu sprzedaży/zamówienia usługi u danego operatora. Jeśli robimy to w salonie i nie mamy świadka to szansa rozpatrzenia takiej reklamacji pozytywnie maleje i wprowadzenie takich blokad zależy od uczciwości danego sprzedawcy, jeśli zamawiamy przez Internet mamy prawo odstąpienia od umowy ale przy takich umowach ciężko znaleźć jakąkolwiek możliwość zaznaczenia lub odznaczenia usług premium a więc tutaj też jest opcja domyślnej aktywacji do 35 zł i to na kliencie wtedy spoczywa obowiązek dopilnowania zablokowania takich usług czyli musi albo SMSami,w dedykowanej aplikacji, na stronie Internetowej lub po kontakcie z BOK, sam brak takiego formularza przy zawarciu umowy na ten moment nie jest niezgodny z wytycznymi. Piszę to, ponieważ wiele osób po naliczeniach za usługi, nie zgłaszając chęci ich blokady lub robiąc to w salonach bez świadków i trafiając na osoby niekompetentne, składa takie reklamacje do operatorów i dostaje odpowiedz aby składać takie reklamacje bezpośrednio do podmiotu odpowiedzialnego za naliczenie. Operatorzy są tylko pośrednikami między fizyczną usługą którą dodatkowo aktywował klient, jesli zgłasza się do nich legalny podmiot,zarejestrowany na stronie UKE, to operatorzy też nie mają podstawy prawnej aby dokonywać takich zwrotów, choć czasem także w ramach jednostkowej decyzji jak taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy, mogą dać klientowi niestandardowo zgodę na zwrot, natomiast jeśli nadal po takim zgłoszeniu klient tych usług nie zablokuje, to nie powinien liczyć że co miesiąc będą zwracane mu środki. Temat legalności czy świadomości aktywacji danej usługi, to są tematy które powinno regulować prawo telekomunikacyjne i reguluje to w sposób zrozumiały choć nie pozbawiony wad, zarówno dla operatorów i dla klientów opcja 0 domyślnie byłaby wybawieniem, klienci nie korzystający z takich usług nigdy nie zdjęli by blokad a operator byłby zwolniony z odpowiedzialności jak klient sam by sobie odblokował takie usługi i świadomie dokonał zakupu, który stałby się rozczarowaniem, wtedy wiedziałby gdzie składać reklamację ale niestety, nasze ustawodawstwo woli iść na rękę podmiotom niewiadomego pochodzenia, puki to nie ulegnie zmianie, takie usługi będą nas nawiedzać,miejmy nadzieję że nie już wiecznie czy jednak zostanie to uregulowane przed 2050 rokiem.

Mister Unknown
Mister Unknown
1 miesiąc temu
Odpowiedz do  Michał Karwowski

Dziękuję za przeczytanie komentarza i pogrubienie istotnych informacji, podoba mi się forma tego artykułu bo ostatnio jest mało wartościowych treści o nowych technologiach czy kwestiach prawa telekomunikacyjnego, pozdrawiam i życzę sporo wyświetleń, im więcej świadomych ludzi tym większa szansa że coś się zmieni.