Wstęp
Korzystasz z internetu mobilnego?
Twoje konto może zostać obciążone (i to cyklicznie) za usługi premium, nawet jeśli nie wysłałeś żadnego SMSa!
- Gdy masz internet na kartę,
twoje konto może zostać wyczyszczone. - Gdy masz internet mobilny na abonament,
duże kwoty mogą zostać doliczone do twojego rachunku!
Nawet jeśli nie wysyłasz SMSów,
nawet jeśli twoja karta SIM siedzi w routerze – możesz zostać obciążony kosztami.
PS: poniżej znajdziesz informacje jak wyłączyć różne usługi premium np. platne smsy wychodzące/przychodzące, połaczenia itd
Jak to możliwe?
Okazuje się że by obciążyć twoje konto u operatora wcale nie musisz wysyłać kodów SMS.
Wystarczy wejść na dany link, a twój operator pobierze opłatę (jednorazową lub cykliczną) – tak działa tzw „Direct Billing” / „WAP billing”.
Twoje konto zostanie obciążone, bez potrzeby potwierdzenia! (Wszyscy Polscy operatorzy).
Opłata może być naliczona bez Twojego świadomego kliknięcia!
Polscy operatorzy: Orange, Play, Plus i T-Mobile obsługują takie płatności („WAP billing”)
Problem 1: nie wymaga potwierdzenia
Problem w tym, że taka tranzakcja nie wymaga potwierdzenia.
Gdy robisz przelew, musisz potwierdzić na telefonie lub wpisać kod.
W przypadku „Direct Carrier Billing” / „WAP Billing” nie ma potrzeby potwierdzania.
W powyższym scenariuszy zakłąda się, że klient widzi formularz i klika „Zamawiami płacę”).
A co jeśli, wejdziesz na jakąś stronę, a ta zgłosi operatorowi, że zamówiłeś cykliczną usługę po 30pln tygodniowo?
Problem 2: SMS z potwierdzeniem
Dobrze, że wysyłają SMS z potwierdzeniem.
Ale jeśli masz router, to jak często zaglądasz czy przypadkiem nie ma tam jakiegoś SMS’a?
Przy subskrybcji za 30 pln tygodniowo, to po 4 tygodniach masz 120 pln!
Wiele routerów nie ma nawet ekranu!
Jak może dojść do nieświadomego potwierdzenia?
Nawet jeśli wchodzisz tylko na 'bezpieczne strony’, które znasz.
Podobnie jak twój komputer, strona internetowa również może zostać zainfekowana.
To musisz wiedzieć, że reklamy na takiej stronie mogą pochodzić z różnych źródeł.
Właściciel strony zazwyczaj nie wie co dokładnie się wyświetla w miejsu na reklamę.
Relama jak każda strona również może być niebezpieczna.
Bezpieczna strona może zawierać niebezpieczną reklamę.
Nawet jeśli nie klikasz w reklamy czy przycisk zamów
Istnieje wiele sposobów by udać, że np. kliknąleś w przycisk „zamawiam i płacę”, nawet jeśli nie byłeś na danej stronie (np. atak. „Clickjacking”).
Takie złośliwe oprogramowanie może znajdować się w twim telefonie, komputerze, czy stronie którą odwiedzasz.
Jak nie ja, to kto?
Winnym może być dowolna osoba która będzie miała dostęp do twojego internetu.
- Ktoś korzysta z twojego urządzenia,
Np dziecko gra w grę na telefonie i w pewnym momencie .. - Udostępniasz internet (Hotspot) / karta w routerze
W takiej sytuacji dowolna osoba mająca dostęp do internetu może obciążyć twoje konto świadomie/nieświadomie!
Co na to operator?
Każda strona udostępniająca płatności przez WAP biling, czy subskrybcję SMS/MMS musi zostać zatwierdzona przez operatora.
Podobno są nawet okresowo sprawdzane.
To jednak nie zabezpiecza przed metodami, które mogą wymusić kliknięcie.
Operatorzy czasem unieważnią część / całość naliczonej opłaty.
Gdy się zorientujesz
- Unieważnij wszystkie aktualne subskrybcje,
- Zablokuj usługi premium / ustaw limit,
- Napisz reklamację.
Unieważnij wszystkie aktualne subskrybcje,
Zablokuj usługi premium / ustaw limit,
Napisz reklamację.
Skontaktuj się z BOK twojego operatora.
Upewnij się, że usługi zostały zablokowane!
Dlaczego mimo blokady 'nadal się nalicza’?
Personel z BOK mogą być niekompetentni / mogą się pomylić i twoja pewne usługi premium nadal mogą być aktywne!
Problem prawdopodobnie wynika z okresu rozliczeniowego.
Sytuacja może wyglądać tak.
Mamy w czerwcu otrzymujesz fakturę za maj, widzisz tam zawyżony rachunek.
Interweniujesz, blokujesz usługi, jednak mamy połowę czerwca, w tym czasie w ramach subskrybcji system naliczył Ci np. opłatę za 2 tygodnie. Usługi faktycznie zostały zablokowane jednak w lipcu i tak przyjdzie faktura za 'te dwa tygodnie’.
Dlatego po zablokowaniu usług premium w przypadku abonamentu, nadal można spodziewać się zawyżonej faktury.
Jak napisać reklamację?
Z pewnością zależy Ci na zwrocie naliczonych opłat.
Warto wiedzieć że w wielu firmach standardową odpowiedzią jest „Nie”, „Nie da się”.
Często jest pewnego rodzaj 'sito’, które ma zniechęcić mniej zdeterminowane osoby.
Warto jednak zwrócić uwagę, że tak jak napisał „Mister” w komentarzu pod artykułem, operatorzy w tym przypadku są tylko pośrednikami.
Zatem pozytywne rozpatrzenie reklamacji – to po prostu dobry gest.
Operatorzy są tylko pośrednikami między fizyczną usługą którą dodatkowo aktywował klient, jesli zgłasza się do nich legalny podmiot,zarejestrowany na stronie UKE, to operatorzy też nie mają podstawy prawnej aby dokonywać takich zwrotów, choć czasem także w ramach jednostkowej decyzji jak taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy, mogą dać klientowi niestandardowo zgodę na zwrot, natomiast jeśli nadal po takim zgłoszeniu klient tych usług nie zablokuje, to nie powinien liczyć że co miesiąc będą zwracane mu środki.
Nie zawsze, ale czasem reklamacja jest uznawana! – warto próbować!
W internecie widziałem że „jednym się udało” innym nie.
Jeśli składałeś/składałaś reklamację napisz w komentarzu 🙂
Uznanie reklamacji
Gdy operator uzna reklamację – to prawdopodobnie umorzona kwota zostanie odliczona od następnej faktury!
Zatem zawyżony rachunek i tak trzeba opłacić.
Jak się bronić?
Wystarczy zablokować usługi premium na wszystkich 'kartach’ które posiadasz!
Zablokuj usługi PREMIUM / WAP PREMIUM u swojego operatora!
Rodzaje usług premium
Zablokuj również inne usługi premium!
SMS/MMS Premium
Płatność za każdą wysłaną wiadomość.
SMS/MMS Premium MT (zwrotny SMS / MMS)
Płatność za każdą odebraną wiadomość (prenumeraty).
Voice Premium
Płatność za każde 30 / 60 sekund rozmowy.
Jak zablokować WAP Premium i inne usługi premium?
Jeśli korzystasz z usług premium, to mimo wszystko polecam wyłaczyć!
Z pewnością możesz zapłacić również w inny sposób! Polecam Kartą kredytową/debetową.
Karty wbrew pozorom są jedną z bezpieczniejszych sposobów płatności dzięki ubezpieczeniu i tzw. porcedurze Charge Back! (możliwość zwrotu pieniedzy)
To zależy od operatora.
Możliwe sposoby
Blokada przez panel
Opcja wygodna i jasna (polecam), ale czasem nie jest jasne czy zablokowaliśmy wszystko co trzeba.
Blokada przez infolinię (BOK)
Czasem trzeba poczekać.
W przypadku niektórych operatorów to jedyny sposób.
Blokada w salonie
Czasem trzeba poczekać.
Blokada przez kod USSD
To kod, który wpisujesz tak jak zwykły numer telefonu.
Wpisujesz i dzwonisz.
Niestety trzeba te kody znać, osobiście nie przepadam, uważam, że łatwo się pomylić i aktywować/deaktywować/przełączyć coś innego.
Sprawdź na stronie operatora jaki kod wpisać.
Dla przykładu kod USSD do zablokowania wszystkich usług premium dla play to: *111*96*2#.
Jak znaleźć opcję?
Szukaj:
- WAP premium
- usługi premium
- WAP Special
Jak zablokować w sieci Plus?
W zależności od operatora
Zablokuj usługi PREMIUM.
Niektórzy operatorzy mogą wyszczególnić „WAP Billing” jako „WAP PREMIUM”.
Jak zablokować w PLUSie?
Aplikacja Plus online
Przez aplikację nie ma możliwości zablokowania usług premium!
SMS
Usługi w Plusie można zablokować po przez ustawienie limitów jednostkowych lub w danym okresie rozliczeniuwym.
Zerowy limit jest równoznaczny z zablokowaniem usług płatnych.
Blokada – Limit 'miesięczny’
By zablokować (ustawić limit) dla danej usługi premum wystarczy wysłać bezpłatny SMS na numer 2601
o treści:
ZABLOKUJ wybrana kwota
Możliwe progi: 0, 35, 50, 75, 100, 200, 500
Wiadomość: ZABLOKUJ ... 0
spowoduje ustawienie progu wydatków 0 pln
Próg kwotowy odnawia się z każdym okresem rozliczeniowym, a w przypadku usługi, dla której brak jest okresu rozliczeniowego, z każdym miesiącem kalendarzowym.
https://www.plus.pl/uslugi/uslugi-premium
Limit jednostkowy
By zablokować (ustawić limit) dla danej usługi premum wystarczy wysłać bezpłatny SMS na numer 2601
o treści:
Komenda LIMIT ... 0
ustawia limit jednostkowy czyli np. cenę za jednego wysłanego lub odebranego SMSa (MMS lub SMSa MT), minutę połączenia głosowego, czy wspomniany WAP Premium.
Blokada Wap premium
Wyślij bezpłatny SMS na numer 2601
o treści:
LIMIT KPZ 0
oraz
LIMIT KPM 0
Blokada pozostałych usług premium za pomocą SMS na numer 2601
Blokada SMS premiumLIMIT SMS 0
Blokada MMS premiumLIMIT MMS 0
Blokada połączeń na nr zaczynające się od 605, 70xxxx, *7xy, 7xxxLIMIT GL 0
Blokada połączeń na numery zaczynające się od 19LIMIT AUS 0
Blokada wysyłania i odbierania SMS MTLIMIT MT 0
Blokada korzystania z usług przez Internet taryfikowane za minutęLIMIT KPM 0
Blokada korzystania z usług przez Internet taryfikowane za zdarzenie (czyli nasz wap premium)LIMIT KPZ 0
https://www.plus.pl/uslugi/uslugi-premium
START BLOKADA
na 8888
.
Lista subskrybcji
SMS LISTA
na numer 8888
. (SMS bezpłatny).
Jak zablokować usługi premium w sieci Play?
Dostępne sposoby:
- Panel
Wejdź i zaloguj się na:
https://24.play.pl - Infolinia
*500/*600 - Salon play
- kody USSD
Kody USSD
Blokada wysyłania SMS/MMS Premium
Kod USSD: *111*32*2#
(wpisz na telefonie i 'zadzwoń’, oczywiście za darmo)
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*32*1#
Blokada bezpłatnych przychodzących wiadomości Premium
Kod USSD: *111*48*2#
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*48*1#
Blokada wszystkich usług premium
Kod USSD: *111*96*2#
(wpisz na telefonie i 'zadzwoń’, oczywiście za darmo)
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*96*1#
Blokada przychodzących połączeń Premium
Kod USSD: *111*97*2#
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*97*1#
Blokada połączeń na numery Premium
Kod USSD: *111*98*2#
By ponownie włączyć użyj kodu: *111*98*1#
*111*55*1# – blokada streamingu
https://www.play.pl/uslugi/numery-premium/
Dzięki usłudze „Blokada Premium” użytkownik może całkowicie zablokować możliwość
https://www.play.pl/resources/pdf/Regulamin-blokada-premium.pdf
korzystania z wszelkich usług o podwyższonej opłacie, tj.:
a) Połączenia na Numery Specjalne (SMS, MMS, głosowe)
b) Przychodzący SMS/MMS Specjalny
c) WAP Specjalny
d) Serwisy strumieniowej transmisji wideo
e) pobieranie Treści Multimedialnych z Serwisu Internetowego P4 lub Serwisu
Mobilnego P4
f) dostęp do numerów infolinii i serwisów audioteksowych.
Jak zablokować usługi premium w sieci Orange?
Najwygodniej zablokujemy usługi przez aplikację „Mój orange” lub panel.
W orange nie ma kodów USSD ani specjalnych SMSów.
Nie są one wygodne i również mogą być niebezpieczne 🙂
Można również zablokować przez infolinię.
Aplikacja Mój orange.
Panel
Pakiety i ustawienia -> ustawienia.
Zakładka blokady
Blokada dostępu do serwisów premium
„Blokady serwisów Premium”
Jak zablokować usługi premium w sieci T-mobile?
Blokada Wap Premium panel – iBOA (Mój T-Mobile).
szukaj: „Blokada Wap Premium”
Usługi Premium można zablokować wysyłając bezpłatny SMS na numer 80450
o treści:
- W ALL START (blokada wszystkich usług Premium)
- W SMS START (blokada SMS Premium)
- W POL START (blokada połączeń Premium)
- W WAP START (blokada usług Premium WAP)
- W MMS START (blokada MMS Premium)
- POMOC BLOCK (uzyskanie listy komend dla blokad usług Premium)
Limity
Limitami usług Premium można zarządzać wysyłając bezpłatny SMS na numer 80450
o treści:
- LIMIT START XXX (gdzie za XXX wpisujemy 0, 35, 75, 100, 200, 500, 1000) Włączenie limitu kwotowego XXX PLN brutto na usługi Premium, po wykorzystaniu którego następuje blokada
- LIMM START XXX (gdzie za XXX wpisujemy – 0, 35, 75, 100, 200, 500, 1000) Włączenie powiadomień SMS o przekroczeniu limitu kwotowego XXX PLN brutto na usługi Premium
- LIMZ START XXX (gdzie XXX – dowolna kwota w PLN brutto) Włączenie limitu jednostkowego XXX PLN brutto na usługi Premium
- LIMIT START 0 Wyłączenie limitu kwotowego, BLOKADA USŁUG PREMIUM
- LIMMKONIEC Wyłączenie powiadomień SMS o przekroczeniu limitu kwotowego na usługi Premium
- LIMZKONIEC Wyłączenie limitu jednostkowego
- POMOC LIM (uzyskanie listy komend dla zarządzania limitami usług Premium).
- LIMIT Sprawdź ustawienie limitu kwotowego
- STATUS Sprawdź wykorzystanie limitu kwotowego
Źródła 'zaskakujących’ płatności
Gry
Niebezpieczne aplikacje mogą znajdować się na twoim komputerze / telefonie, nawet jeśli instalujesz je tylko z bezpiecznych (zweryfikowanych) źródeł.
Zorientowałem się, że coś jest nie tak dzieki blokadzie ze względu na limit SMS Premium. A I tak skubneli prawie 40 zł.
Jestem bardziej niż pewny, że naliczanie odbywało się w trakcie grania w Sudoku Free
https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.aifactory.sudokufree&hl=pl
Jola 2018.06.22 19:45 | # | Reply
Też nacięłam się na wizzgames, w plecy 92,25, scenariusz podobny jak u Pana Marcina, dopiero jak dostałam rachunek to dowiedziałam się, że korzystam z jakiejś usługi. Okazało się, że córka grała na telefonie, włączyła nieświadomie subskrypcję, sms przyszedł, ale ja go nie zauważyłam. Natychmiast wysłałam stop wizzgames na 80615 i zablokowałam wszelkie PREMIUM jakie się dało. Mam nadzieję, że więcej opłat mi nie naliczą.
Router – atak?
Marek 2018.07.29 18:14 | # | Reply
U mnie w T-mobile poleciało 130 zł na rzecz 80615 i usługą Brain-Gym (?). Będę składał reklamacje.Sytuacja jest o tyle ciekawa, że karta SIM była w modemie Huawei E3372 z firmware bez HILINK, a modem (pomijając pierwszy dzień) był podłączony do routera TPLINK z openwrt na strychu domu. Modem LTE po prostu przesyłał, leżał i kurzył się. Był tylko warstwą transmisyjną, więc jego świadomość jakichkolwiek stron była żadna.
O usługach PREMIUM dowiedziałem się, gdy zacząłem analizować ciut za wysokie rachunki
https://niebezpiecznik.pl/post/korzystasz-z-internetu-mobilnego-uwazaj-na-wap-billing-zwykle-klikniecie-w-link-na-stronie-www-moze-nabic-ci-wysoki-rachunek/#comment-669594
Usługa PREMIUM był to WAP Special, a analiza SMS wyciągniętych z modemu przez AT+CGML=4 pokazała wyłącznie przychodzące PDU od tych oszustów (80615).
Jeśli korzystasz z usług premium
Niektóre usługi umożliwiają płatność telefonem.
Mimo iż opcja wydaje się być wygodna to jest bardzo niebezpieczna.
Spotify
Showmax
platforma showmax została zamknięta.
Polecam płatność kartą.
Wiem, dla wielu z was płatność kartą przez internet zdaje się być niebezpieczne.
Jednak tak na prawdę, to jedna z lepszych form płatności i w dodatku każda płatność jest ubezpieczona!
Gdy zauważysz nie swoją płatność / błędnie naliczoną, albo gdy sprzedawca nie dostarczy/nie zrealizuje usługi (nawet gdy zbankrutuje), to szybko możesz odzyskać swoje pieniądze dzięki procedurze tzw 'charge back’!
Pieniądze otrzymasz w kilka dni, a dalej bank będzie rozpatrywał co się stalo.
Każdy wystawca karty Visa/MasterCard (czyli twój bank), musi rozpocząć procedurę „charge back” na żądanie klienta.
Czyli gdy coś pójdzie nie tak, to odzyskasz pieniadze.
Przykładowe potwierdzenia subskrybcji
Otrzymujesz dostęp do http://play4fun.club, koszt 12,29 pln na tydzień. Rezygnacja: PLAY4FUN na 80713 ( 0zł). Pozdrawiamy. „
Otrzymujesz dostep do Cooliyobi, koszt 6,15 zl 1x co tydzien. Rezygnacja: STOP COOLIYOBI na 80425 (0zl). Regulamin: https://cooliyobi.com/pl/terms.html
http://123games.club/
Opłata wynosi 30,75 PLN brutto/tydzień. Aby dokonać rezygnacji, należy wysłać SMS o treści STOP 123 na numer 80425 (koszt: 0 zł)
Otrzymujesz dostep do CosmicGate, koszt 15 zl co 1 tydzien. Rezygnacja: STOP CGW na 80425 (0zl), Regulamin: http://pay.onebip.com/tc/PL
Otrzymujesz dostep do VR Village, koszt 12,30 zl 3x co tydzien. Rezygnacja: STOP VR na 80425 (0zl). Regulamin: http://vr-village.com/statics/pl/pl-tc.html
Otrzymujesz dostep do Gamezhouse, koszt 22,69 zl 1x co tydzien. Rezygnacja: STOP GZH na 80425 (0zl), https://pl.gamezhouse.com/terms
Rezygnacji najlepiej dokonać po stronie operatora.
Może się zdarzyć, że wysyłając SMSa, zapiszemy się.
Zobacz również
Twoje dane ktoś może ukraść! Konsekwencje mogą być tragiczne! (np. ktoś może wziąć na ciebie kredyt). Dane ktoś może ukraść od Ciebie, w trakcie przesyłania lub z serwisu. Czy wiesz jak się zabezpieczyć?
Witam, natknąłem się na ten artykuł zupełnie przypadkowo natomiast poruszany temat ma dużo wspólnego z branżą w której obecnie pracuję, wszystkie opisane metody jak najbardziej są trafne i zostało to wytłumaczone w sposób rzetelny a więc do tej części artukułu się nie odniosę, natomiast odniosę się do części o której jest mało czyli reklamacji naliczenia za usługi premium, ponieważ prawo telekomunikacyjne dopuszcza domyślną aktywację takich usług do 35 zł na numerach klientów, każdy nowy numer jeśli klient przy zawarciu umowy tego nie zgłosi ma takie usługi aktywne. Teraz mówiąc całkiem szczerze, jeśli umowa była zawierana przez infolinię mamy zarówno prawo odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni jak i prawo uzyskać nagranie rozmowy z konsultantem, która może potwierdzić czy przy zawarciu umowy była dyspozycja blokad premium czy też nie było nawet wspominane klientowi o domyślnej aktywacji takich usług do 35 zł, na co klient może potem powołać się w piśmie reklamacyjnym i na co operator musi odpowiedzieć bo reklamacja dotyczy procesu sprzedaży/zamówienia usługi u danego operatora. Jeśli robimy to w salonie i nie mamy świadka to szansa rozpatrzenia takiej reklamacji pozytywnie maleje i wprowadzenie takich blokad zależy od uczciwości danego sprzedawcy, jeśli zamawiamy przez Internet mamy prawo odstąpienia od umowy ale przy takich umowach ciężko znaleźć jakąkolwiek możliwość zaznaczenia lub odznaczenia usług premium a więc tutaj też jest opcja domyślnej aktywacji do 35 zł i to na kliencie wtedy spoczywa obowiązek dopilnowania zablokowania takich usług czyli musi albo SMSami,w dedykowanej aplikacji, na stronie Internetowej lub po kontakcie z BOK, sam brak takiego formularza przy zawarciu umowy na ten moment nie jest niezgodny z wytycznymi. Piszę to, ponieważ wiele osób po naliczeniach za usługi, nie zgłaszając chęci ich blokady lub robiąc to w salonach bez świadków i trafiając na osoby niekompetentne, składa takie reklamacje do operatorów i dostaje odpowiedz aby składać takie reklamacje bezpośrednio do podmiotu odpowiedzialnego za naliczenie. Operatorzy są tylko pośrednikami między fizyczną usługą którą dodatkowo aktywował klient, jesli zgłasza się do nich legalny podmiot,zarejestrowany na stronie UKE, to operatorzy też nie mają podstawy prawnej aby dokonywać takich zwrotów, choć czasem także w ramach jednostkowej decyzji jak taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy, mogą dać klientowi niestandardowo zgodę na zwrot, natomiast jeśli nadal po takim zgłoszeniu klient tych usług nie zablokuje, to nie powinien liczyć że co miesiąc będą zwracane mu środki. Temat legalności czy świadomości aktywacji danej usługi, to są tematy które powinno regulować prawo telekomunikacyjne i reguluje to w sposób zrozumiały choć nie pozbawiony wad, zarówno dla operatorów i dla klientów opcja 0 domyślnie byłaby wybawieniem, klienci nie korzystający z takich usług nigdy nie zdjęli by blokad a operator byłby zwolniony z odpowiedzialności jak klient sam by sobie odblokował takie usługi i świadomie dokonał zakupu, który stałby się rozczarowaniem, wtedy wiedziałby gdzie składać reklamację ale niestety, nasze ustawodawstwo woli iść na rękę podmiotom niewiadomego pochodzenia, puki to nie ulegnie zmianie, takie usługi będą nas nawiedzać,miejmy nadzieję że nie już wiecznie czy jednak zostanie to uregulowane przed 2050 rokiem.
Dziękuję za naprawdę konkretny i pomocny komentarz. Pozwoliłem sobie pogrubić fragmenty Twojej wypowiedzi, by nie umknęły innym twoje wartościowe uwagi.
Zwłaszcza to, że usługa może nie zostać zablokowana np. przez niekompetentny personel.
Czy to, że operator jest 'tylko pośrednikiem’ i „nie musi”.
Uregulować można by wiele. Dla przykładu: co chwilę słysze o jakimś ’wycieku danych’. Tak nasze dane osobowe, hasła co chwilę pojawiają się gdzieś w sieci (do pobrania) (zobacz: starthere.pl/unikalne-haslo/ ).
A mając dane z dokumentów, ktoś może wziąć sobie kredyt na nas. Tutaj, też przydałaby się regulacja, tak by kredyt trzeba było dodatkow zatwierdzić. No coż.. istnieje już kilka protez do tego problemu a regulacji brak.
Dziękuję za przeczytanie komentarza i pogrubienie istotnych informacji, podoba mi się forma tego artykułu bo ostatnio jest mało wartościowych treści o nowych technologiach czy kwestiach prawa telekomunikacyjnego, pozdrawiam i życzę sporo wyświetleń, im więcej świadomych ludzi tym większa szansa że coś się zmieni.
Miałem już taki przypadek, niestety, trzeba uważać na Internet mobilny bo czasami dostawca może pobrać dodatkowe opłaty bez naszej wiedzy.
Kody USSD w play przynajmniej są błędnie podane na stronie (dwukrotnie ten sam kod na różne usługi).
Po kontakcie na chacie dostałem inną liste kodów na której znów inny kod był podany dwukrotnie na dwie różne usługi 🙂
także ten… nie polecam tej metody