Mail delivery failed – co to znaczy?

Gdy wysyłasz maile.. czasem po chwili, czasem nawet po kilku godzinach, dniach dostajesz dziwną wiadomość np. od:

Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com> inne popularne nazwy to mailer, deamon, noreply.

Treść maila jest nie standardowa (zależy od oprogramowania serwera) czasem np. brzmi:

This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

W tym przypadku oznacza, że nie udało się dostarczyć wiadomości do jednego z odbiorców.

Gdy wiadomość nie może być dostarczona, zazwyczaj (nie zawsze) zostaniesz poinformowany (dlaczego)

Czasem zostaniesz poinformowany o problemie, czasem nie.
Czasem od razu, czasem po czasie.

Od czego to zależy?
Za chwilę wszystko zrozumiesz 🙂

Dostarczanie

Skrzynka pocztowa /Ala z (wikiemdia, CC)

Wysłanie to nie to samo co dostarczenie..

Tak samo, gdy wrzucisz list do skrzynki, nie oznacza, że zostanie doręczon!

Wystarczy, że pomyliłeś adres a twój list nie zostanie dostarczony.

Jak działa system mailowy?

Gdy wysyłasz maila z programu pocztowego lub przeglądarki, to faktycznie zlecasz <swojemu serwerowi> wysłanie wiadomości do <docelowego serwera> skąd odbiorca po okazaniu dokumentu tożsamości będzie mógł odebrać wiadomość.

Serwer pocztowy” to odpowiednik „urzędu pocztowego

Twój serwer będzie starał się dostarczyć wiadomość do serwera docelowego.

Jednak wiele rzeczy może pójść źle.

  • Zleciłeś wysłanie listu, ale kod pocztkowy 99-99 nie istnieje – nie ma takiej poczty!
    # szybko będzie wiadomo, że nie można dostarczyć wiadomości
  • Poczta docelowa patrzy na adres: „szkolna 17” i już wie – taki adres nie istnieje.
    # szybko będzie wiadomo, że nie można dostarczyć wiadomości
  • Twój listonosz odbierze paczkę, ale na poczcie docelowej uznają, że paczka jest nie przepisowa – jest zbyt duża.
    # szybko będzie wiadomo, że nie można dostarczyć wiadomości
  • w wyniku klęski żywiołowej kilka miejscowości zostało odcięte. Listonosz postara sie dostarczyć wiadomość gdy tylko będzie to możliwe.
    # długo – dużo czasu może minąć zanim dowiesz się że jest problem z dostarczeniem, ponieważ listonosz będzie próbował.
  • Listonosz z poczty docelowej próbował dostarczyć wiadomość, jednak skrzynka odbiorcy jest tak zapchana, że nawet szpilki nie wetkniesz.
    Ale jeszcze spróbujemy… przez 14 dni.
    # długo – dużo czasu może minąć zanim dowiesz się że jest problem z dostarczeniem, ponieważ listonosz będzie próbował.
Podobnie działa Poczta Polska (awizo).
Odbiorca dostaje awizo, jeśli nie odbierze poczty przez 2 tygodnie, to list zostanie odesłany.

Czas po jakim zostaniesz poinformowany o problemie z dostarczeniem – zależy od konfiguracji serwera i typu wiadomości.

Rodzaje błędów (Soft / Hard Boucne)

Z powyższego opisu wynika, że możemy mieć dwa rodzaje błędów.

Może to być błąd:

  • trwałytwarde odbicie (ang: „Hard bounce”)
    Twoja interwencja nie pomoże w ‚przepchnięciu’ wiadomości.
  • tymczasowemiekkie odbicie (ang „Soft bounce”)
    Np. kolejna próba dostarczenia wiadomości może się udać np. gdy użytownik zwolni miejsce na poczcie.

Problem

 W przypadku problemu z doręczeniem, zazwyczaj serwer postara się Cię poinformować.

Jenak nie zawsze!
I to ze względów bezpieczeństwa.

Zagadka:

W formularzu do logowania do poczty na wp.pl podałem nieprawidłowe dane i zobaczyłem taką informację o błędzie.

Formularz logowania do poczty na wp.pl.

Serwer wie, że wpisałem nieprawidłowy login, jednak błąd sugeruje, że email może być prawidłowy, ale nie musi.
Dlaczego?

Ponieważ czasem najdrobniejsza informacja dla hakera może mieć znaczenie 🙂
Gdyby system powiedział, że podałem nieprawidłowe hasło dla: jankowalski@wp.pl – to wiedziałbym, że taki adres email istnieje (można by wysyłać spam). Można by też spróbować zgadywać hasło.

Tak samo jest z serwerami pocztowymi.

Pułapka pająka.
Serwer pocztowy również może zastawić pułapkę.
Wyślesz email na nieisniejące konto – jesteś martwy (a przynajmniej twoje emaile nie dotrą)

Serwery pocztowe mogą zakładać pułapki.
Jeśli wysyłasz email pod adres który nie istniejee lub jest nieaktywny, to system może uznać że jesteś SPAMerem.

Nieprawidłowy adres?
Nie wysyłaj więcej emaili pod ten adres!

W takiej sytuacji twój serwer pocztowy może trafić na czarną listę i twoje maile nie zostaną dostarczone!

Oczywiście błędy, literówki się zdarzają. Po jednym błędnym adresie email nie zostaniesz wpisany na czarną listę. Ale z każdym błędnym adresem twoja reputacja spada, aż możesz zostać uznany za ‚złego’.

A przy ‚twardym odbiciu’ – odbiorca nie znajdzie twojego maila nawet w SPAMie!

Wiadomość zwrotna

Co zawiera wiadomość?

  • Czas, datę oraz „odbitą” wiadomość (lub jej część).
  • Nazwę serwera pocztowego który ‚odbił’ wiadomość.
  • Kod błędu.

Kod błędu

Wiadomości często zawierają kod błędu i subkod.

The error that the other server returned was: 552 552 5.3.4 Error: message file too big (state 17).

Kod główny składa się z 3 cyfr.
Subkod składa się z 3 liczb rozdzielonych kropkami.

W powyższym przykładzie kod główny to 552, a subkod to 5.3.4.

W przeglądarce internetowej czasem widzisz kod błędu np. 404, 500

Gdy dana strona nie istnieje, serwer informuje, że „taka strona nie istnieje”.
Strona informująca o błędzie może wyglądać różnie.
Jednak prawie zawsze widoczny jest kod błędu: 404.

Tak się skłaa, że serwery pocztowe, również mają zdefiniowane (ustandaryzowane) kody błędów.

W przypadku stron HTTP, pewnie zauważyłeś, że kody 4xx np 404 oznaczają, że coś zrobiłeś nie tak (błędy po twojej stronie „server side error”) – np. literówka w adresie.

Kody 5xx np. 500 oznacza, że wystąpił jakiś błąd po stronie serwera, czasem z twojej winy, ale czasem po prostu coś nie działa.

Kodów 1xx, 2xx, 3xx zazwyczaj nie widzisz ponieważ strona działa – przeglądarka wyświetla stronę, zamiast informować o błędzie.

W przypadku serwerów SMTP czyli inaczej serwerów pocztowych, zakresy kody również zostały zdefiniowane.
Zamieściłem kody pod koniec artykułu.

Kody błędów SMTP

Kody błędów 1xx, 2xx, 3xx pomijam ponieważ oznaczają, że wszystko działa i jeśli nie jesteś administratorem serwera pocztowego to pewnie nigdy ich nie zobaczysz.

4xx tymczasowe błąd

To chwilowy problem. Serwer wysyłający będzie próbował dostarczyć wiadomość ponownie. (może się udać)

  • 420 Timeout connection problem
  • 421 Service is unavailable due to a connection problem
  • 422 The recipient’s mailbox has exceeded its storage limit
  • 431 Not enough space on the disk
  • 432 Recipient’s incoming mail queue has been stopped
  • 441 The recipient’s server is not responding
  • 442 The connection was dropped during the transmission
  • 446 The maximum hop count was exceeded for the message
  • 447 Message timed out because of issues concerning the incoming server
  • 449 Routing error
  • 450 User’s mailbox is unavailable
  • 451 Aborted – Local error in processing
  • 452 Too many emails sent or too many recipients
  • 471 An error of your mail server

5xx Błędy stałe

Nie można dostarczyć wiadomości.
Ponowna wysyłka w obecnej formie się nie uda.

  • 500 Syntax error
  • 501 Syntax error in parameters or arguments
  • 503 Bad sequence of commands, or requires authentication
  • 504 Command parameter is not implemented
  • 510 Bad email address
  • 511 Bad email address
  • 512 Host server for the recipient’s domain name cannot be found in DNS
  • 513 Address type is incorrect
  • 523 associated with encryption in RFC 8
  • 530 Authentication problem
  • 541 The recipient address rejected your message
  • 550 Non-existent email address
  • 551 User not local or invalid address – relay denied
  • 552 Exceeded storage allocation
  • 553 Mailbox name invalid
  • 554 Transaction has failed

Subkody

Jak pamiętasz ubkody składają się z trzech sekcji.

X.Y.Z

Pierwsza sekcja (X) jest jak pierwsza cyfra w kodzi głównym.

  • 4 – błąd tymczasowy
  • 5 – błąd stały

Druga sekcja (Y)

  • X.0.ZZZ Status inny lub niezdefiniowany
  • X.1.ZZZ Status adresowania
    (np. email nie istnieje; nieprawidłowe znaki w adresie email)
  • X.2.ZZZ Status skrzynki pocztowej
    (np. skrzynka pełna)
  • X.3.ZZZ Status systemu pocztowego
    (za duży email; serwer nie odpowiada, bo np. jest przeciążony)
  • X.4.ZZZ Status sieci i routingu
    (np. problem z połączeniem – np. dlatego, bo ktoś nie opłacił faktury i wyłączyli serwer)
  • X.5.ZZZ Status protokołu dostarczania poczty
    (np. zbyt dużo adresatów; serwery nie mogą się dogadać)
  • X.6.ZZZ Treść wiadomości lub status mediów
    (np. problem z dziwnym / niewspieranym załacznikiem)
  • X.7.ZZZ Status bezpieczeństwa lub polityki
    (np. DKIM, SPF sugeruje, że coś jest nie tak)

Opis kodów

https://www.iana.org/assignments/smtp-enhanced-status-codes/smtp-enhanced-status-codes.xhtml

https://help.emarsys.com/hc/en-us/articles/115004730749-SMTP-status-codes

https://www.usps.org/info/smtp_status.html

Nieprawidłowy adres email – składnia #hard

Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 555 555 syntax error (#5.5.4) (state 14).

To znaczy, że email jest nieprawidłowy np. za dużo kropek, więcej niż jeden lub brak znaku @,  niedozwolonych znaków np. %.
Łatwe do poprawienia.

Nieprawidłowa domena

Sprawdź domenę – część adresu po znaku ‚@’

Adresem jest tutaj wszystko to co znajduje się po znaku @domena.pl jeśli zrobiłeś literówkę w tej części to można zrobić podobnie jak listonosz.. zobaczyć czy nie ma podobnej miejscowości Warsawa -> Warszawa (brakuje ‚z’)
Możesz w przeglądarce internetowej wpisać nazwę, która występuje po prawej stronie od znaku @ (wielkość liter w tej części nie ma znaczenia) czyli jeśli masz adres ja@gmail.com to wpisz gmail.com i zobacz czy coś się otworzy.. jeśli nie.. to zastanów się gdzie jest literówka.. Jest to sposób, który działa w większości sytuacji (ale najmniej techniczny, niż sprawdzanie danych DNS, badanie serwera..)
Z technicznego punktu widzenia serwer pocztowy i serwer WWW to dwie różne rzeczy. Pod danym adresem może być jedna albo drugie albo to i to.

Dlatego jeszcze lepiej było by sprawdzić czy istnieją tzw. rekordy MX w DNSach dla danej domeny.

Pod ‚linuxem’ sprawdzam w konsoli komendą:

dig -t MX gmail.com

Pod windowsem? (musiał bym sprawdzić).
Możesz je sprawdzić również online (pierwszy wynik z google)

W przypadku domen: wielkość liter nie ma znaczenia (używaj małych). Mimo iż domeny zazwyczaj nie zawierają polskich znaków, to mogą – są to domeny tzw. IDN (ang. Internationalized Domain Name). Przykład skąpiec.pl i skapiec.pl to dwie różne domeny, które obsługiwane są przez jedną firmę, ale nie musi. Na przykład domena księgarni internetowej „Złote myśli” to: zlotemysli.pl, zaś domena złotemyśli.pl (należy do innego podmiotu).

Czasem taki mail podpowiada, że problem jest w nazwie domeny (czyli tej nazwie po prawej od @)

Delivery to the following recipient failed permanently: jan@kowalski.pl Technical details of permanent failure: DNS Error: Domain name not found

DNS Error: Domain name not found

Delivery to the following recipient failed permanently:

     jan@przykładowa-domena.pl

Technical details of permanent failure:
DNS Error: 212775005 DNS type ‚mx’ lookup of przykładowa-domena.pl responded with code NXDOMAIN
Domain name not found: przykładowa-domena.pl

To znaczy, że domena (czyli adres strony) nie istnieje.
Być może właściciel jej nie opłacił, albo po prostu jest literówka w nazwie domeny (to co znajduje się po prawej stronie od znaku @)

Jeśli to twoja domena, opłać ją jak najszybciej, ponieważ później może to nie być możliwe.
Jeśli nie opłacisz domeny na czas, wtedy domena zostaje zablokowana (w polskim rejestrze na 30 dni).
W tym czasie twoja domena nie działa, i nikt jej nie może zarejestrować.
A po tym terminie prawdopodobnie ją stracisz! (prawdopodobnie z dokładnością do sekundy)

W polskim rejestrze mamy 2,5 mln domen. Trudno jest wymyślić nowe dobre nazwy, dlatego rynek wtórny kwitnie.
W razie problemów zawsze możesz napisać do mnie (to zobaczę co da się zrobić), możesz też spróbować odezwać się do ddregistrar.pl (jak się da, to pomogą).

Chwilowy błąd?

DNS Error: DNS server returned answer with no data

Trudno powiedzieć skąd ten błąd.    

Nieprawidłowy adres email #hard

Uważaj przy poprawianiu adresów.
Przykładowo jan@wp.pl to inny adres niż jan@vp.pl (domena wp.pl jaki i vp.pl istnieją i znajdują się tam serwery pocztowe!)
Wiele osób je myli, czasem niektórzy nie pamietają gdzie mają maila, czy na wp.pl, onet.pl, o2.pl, ..
Użytkownik: Może to być literówka w nazwie użytkownika (tutaj wielkość liter może mieć znaczenie, choć w 90% nie ma)


Komunikaty świadczące o nieprawidłowej nazwie użytkownika:
To znaczy, że pod daną domeną (to co jest po prawej stronie od znaku @), jest serwer pocztowy (choć nie koniecznie prawidłowy – przykład @wp.pl i @vp.pl), jednak użytkownik nie istnieje lub jest nie aktywny.

  • Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table ***
  • Recipient address rejected: User unknown ***
  • PERM_FAILURE: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1 unknown or illegal alias: jan@kowalski.pl (state 14).
  • The email account that you tried to reach does not exist. Please try double-checking the recipient’s email address for typos or unnecessary spaces. Learn more at http://support.google.com/mail/bin/answer.py?answer=6596
  • host ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM [74.125.25.27]: 550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist. Please try 550-5.1.1 double-checking the recipient’s email address for typos or 550-5.1.1 unnecessary spaces. Learn more at 550 5.1.1 http://support.google.com/mail/bin/answer.py?answer=6596
  • host mx5.o2.pl [193.17.41.45]: 500 No such user
  • Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 500 500 No such user (state 14)
  • host mx.interia.pl [217.74.65.64]: 550 5.2.1 Mailbox not available / Konto niedostepne
  • SMTP error from remote mail server after RCPT TO:**** host mx.interia.pl [217.74.65.64]: 550 5.1.1 Account not found / Nie ma takiego konta
  • 511 sorry, no mailbox here by that name / skrzynka pocztowa odbiorcy nie istnieje (#5.1.1 – vuser)
  • The error that the other server returned was: 550 550 <jan@kowalski.pl>: invalid address (state 14).
  • The error that the other server returned was: 550 550 No Such User Here (state 14).
  • Podane konto jest zablokowane administracyjnie lub nieaktywne / This account is disabled or not yet active (#5.1.1)
  • Podane konto nie istnieje / No mailbox here by that name (#5.1.1)
  • The error that the other server returned was: 550 550 „jan@kowalski.pl”: Podane konto nie istnieje / No mailbox here by that name (#5.1.1) (state 14).

 

Czasem dostaniemy informację, że konto jest nie aktywne:

  • SMTP error from remote mail server after RCPT TO:***: host mx1.main-hosting.com [31.170.163.242]: 550 5.1.1
  • The error that the other server returned was: 504 504 Mailbox is disabled (state 13).

 

Jeśli adres email jest nieprawidłowy i wysyłasz mailing – najlepiej usuń je!

  Najlepiej usuń nieprawidłowe adresy.. ponieważ wysyłając dużą ilość maili, do nie istniejących odbiorców.. możesz być uznany za SPAMera.. który wysyła maile do ludzi których nie zna.. bo np pozyskał adresy email z różnych stron internetowych (crawling), lub je wymyśla – w sposób automatyczny(brute-force, słownikowo).. A wtedy rośnie prawdopodobieństwo, że twoje pozostałe maile (do znanych Ci osób) trafią do SPAMu.

 

  Skrzynka pełna (problem tymczasowy) #Soft

PERM_FAILURE: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 552 552 5.2.2 <jan@kowalski.plMailbox has exceeded the limit (state 14).

Oznacza, że skrzynka jest pełna.. i dopóki właściciel nie zwolni trochę miejsca.. to nie będzie maila na naszego maila.. jeśli możesz skontaktuj się z osobą do której wysyłałeś maila, albo odczekaj dzień lub więcej.. i spróbuj ponownie.

Jeśli to twój email, skasuj część emaili.
Jeśli masz możliwość zwiększ/poproś administratora o zwiększenie quoty (dozwolonej przestrzeni jaką mogą zajmować maile).
Konto GMail, możesz wykupić dodatkową przestrzeń, w przypadku konta gmail, przestrzeń jest współdzielona pomiędzy różne usługi, dlatego czasem łatwiej jest usunąć duży plik z google drive, czy innej usługi zamiast kasować tysiące emaili.
Google czasem organizuje dodatkowe promocje, gdzie można zyskać dodatkowe GB.

  Za duża wiadomość #Hard

Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 552 552 5.3.4 Error: message file too big (state 17).

Wiadomość jest zbyt duża – spakuj załączniki,.. albo wgraj je na jakiś serwis np. wetransfer.com i prześlij tylko linka

Limit wielkości maila (załaczników)

Limit rozmiaru załączników
Możesz wysyłać załączniki o rozmiarze do 25 MB. Jeśli masz więcej niż jeden załącznik, ich łączny rozmiar nie może przekraczać 25 MB.
Jeśli plik jest większy niż 25 MB, Gmail automatycznie wstawi w e-mailu link do Dysku Google, zamiast dodać załącznik w formie pliku. Dowiedz się więcej o ustawieniach udostępniania załączników z Dysku Google.

Gmail
https://support.google.com/mail/answer/6584?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl

Jak dużą wiadomość mogę przesłać, a jak dużą odebrać w programie pocztowym?

Wielkość wiadomości wysyłanych i odbieranych jest taka sama i wynosi 50 MB

Poczta Onet pl
https://pomoc.poczta.onet.pl/baza-wiedzy/how-to-contact-support/

Na WP.pl mamy limit 100 MB na wiadomość.

Każdy serwer pocztowy może mieć inny limit maksymalnej wielkości maila (w tym wszystkich załączników).

Uwaga techniczna

Czasem może ci się wydawać, że wiadomość mieści się w limitach (jest odpowiednich rozmiarów).
Jednak takiej wiadomości nie można wysłać / odebrać.

Dlaczego?

Poczta a dokładniej protokół SMTP używany do wysyłania poczty elektronicznej został zaprojektowany z myślą o wysyłaniu tekstu i to tylko z użyciem alfabetu łacińskiego (amerykańskiego znaki ASCII, czyli bez m.in polskich znaków: ą, ę, ś, ć..).
Gdy pojawił się pomysł, by do wiadomości upchnąć coś jeszcze, np tekst po polsku, czy zdjęcie.

Trzeba było to jakoś to rozwiązać, tak by nie trzeba było wymieniać serwerów pocztowych na całym świecie.

Zdecydowano się, że każdy bajt danych (zawierający 8 bitów), zostanie przedstawiony w formie znaków ASCII (A-Z, a-Z, 0-9, ..), które używają 6 z 8 bitów).

Tak powstał standard MINE

Tak powstało kodowanie BASE64 i



Dlatego wymyślono, że trzeba po prostu przedstawić jakoś inne treści w postaci dozwolonych znaków.


System mailowy używa 7 z 8 dostępnych bitów


Wymyślono, że można zamienić dowolny plik i przedstawić w formie tekstu używającego tylko liter alfabetu łacińskiego – amerykańskie znaki ASCII. Czyli

. zgodnych z limitami. TYLKO, że.. poczta elektroniczna – email w czasie gdy była projektowana nie przewidywała wysyłania niczego innego niż tekst a dokładniej niczego innego niż tylko znaki amerykańskie czyli również bez naszych polskich znaków Ale jak pewnie zauważyłeś.. do maila możesz dołączyć np. zdjęcie. Żeby było ciekawiej w takiej sytuacji bez wchodzenia w szczegóły.. te zdjęcie jest zamieniane na tekst! który składa się z 64 możliwych znaków. Takie kodowanie nazywa się base64 http://pl.wikipedia.org/wiki/Base64 W wyniku takiej zamiany.. rośnie wielkość pliku.. a można policzyć to tak:

ceil(n / 3) * 4

ceil – to zaokrąglenie w górę, n wielkość w bajtach Czyli 10 MB zajmuje tak naprawdę 13.33 MB !!!

 Limity

TODO: gmail, limity o2, wp,..

Standard poczty elektronicznej początkowo nie przewidywał możliwości przesyłania plików, uszanuj to 🙂
Poza tym, niektórzy nadal korzystają w programach pocztowych z metody POP.
To znaczy, że pobierają maile po kolei. Dopiero gdy w pełni pobiorą twoją wiadomość (dużą), dopiero wtedy będą mogli otworzyć kolejną.

Najlepszym wyjściem jest skorzystanie z usługi do przesyłania plików.

Gorąco polecam https://wetransfer.com/ – za darmo możesz przekazać komuś do 2GB plików.

Procedura jest prosta. Wchodzisz na stronę, dodajesz pliki, podajesz adres email. Na ten adres zostanie wysłany link, skąd będzie można pobrać plik/pliki. Pliki będą dostępne przez 2 tygodnie, po tym czasie zostaną skasowane.


  Cały czas próbuję (problem tymczasowy)

This is an automatically generated Delivery Status Notification THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY. YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. Delivery to the following recipient has been delayed: jan@kowalski.pl Message will be retried for 2 more day(s) Technical details of temporary failure: The recipient server did not accept our requests to connect. Learn more at http://support.google.com/mail/bin/answer.py?answer=7720 [(10) kowalski.pl. [77.55.225.59]:25: Connection timed out]  

Wiadomość to tylko ostrzeżenie – informacja. Że listonosz cały czas próbuje dostarczyć wiadomość.. tylko mu się nie udaje – bo np. chwilowo nie ma właściciela (problem techniczny)


  Próbowałem, ale się nie udało 

Delivery to the following recipient failed permanently: jan@kowalski.pl Technical details of permanent failure: The recipient server did not accept our requests to connect. Learn more at http://support.google.com/mail/bin/answer.py?answer=7720 [(10) damianpekowski.pl. [77.55.225.59]:25: Connection timed out]  

W tym przypadku również występują problemy z połączeniem – problemy techniczne. Nie usuwaj maila! – adres email prawdopodobnie jest dobry.. tylko, że są jakieś problemy komunikacyjne.. Tak jak czasem z kimś się umówisz, że będziesz na 15.00 ale był wypadek.. wszystko stanęło.. i nie byłeś na czas.. W pewnym momencie ekipa techniczna zajmie się sprawą i droga będzie przejezdna.  

Odbicie (ang „bounce„) – tak będę nazywał sytuację w której wiadomość nie może być dostarczona.

Dla lepszego zrozumienia, wytłumaczę w skrócie jak działa system mailowy.

Jak uniknąć problemów?

To zależy od sytuacji która Cię spotkała.

Jeśli wysyłasz dużo maili, to zerknij:

Ciekawe? Newsletter?

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze