Za każdym razem gdy coś kupię, gdy dostanę ofertę mailem, telefonicznie, to mam zwyczaj analizować zastosowane techniki, technologie i jak dobrze się sprawdzają.
Niedawno trafiłem na:
mega rozwiązanie dla zwiększenia sprzedaży,
genialne narzędzie automatyzujące marketing!
Po prostu Wow!
By zrozumieć istotę, przeczytaj wprowadzenie 🙂
Wprowadzenie
Każdy kto prowadzi biznes, zajmuje się sprzedażą, marketingiem, to wie, że czasu PRLu dawno się skończyły.
Towary są powszechnie dostępne. Produkty już nie są gwarantem sprzedaży. A klient stał się bardziej wybredny i leniwy.
Klient jak nie u ciebie, to kupi u konkurencji.
Gdańsk Paths to Freedom Exhibition, rekonstrukcja sklepu spożywczego z czasów PRL-u. Zdjęcie: Michał Paluchowski.
Czasów nie zmienimy, nie ma co narzekać. Trzeba po prostu dostosować strategię.
Do sprzedaży trzeba spełnić kilka kryteriów
- Potrzeba (problem)
By coś sprzedać, klient musi mieć potrzebę.
Potrzeba może polegać na rozwiązaniu trapiącego problemu, czy po prostu chęć 'rozerwania się’.
Czasem potrzeby można kreować (choć jest to zazwyczaj kosztowne).
Uwaga: gdy klient narzeka – traktuj to jak okazję 🙂
- Świadomość
Klient musi być świadomy, że istnieje produkt/usługa, która rozwiąże jego problem/spełni jego potrzeby.
- Wartość
Musisz oferować towar/usługę o wyższej wartości dla klienta niż jego cena. To znaczy, że klient skorzysta na tranzakcji.
Lepiej zwiększyć wartość, niż obniżać cenę.
To właśnie wartość decyduje o tym cz klient wybierze twoją ofertę czy konkurencji.
Na tym etapie klient coś potrzebuje (przynajmniej ma ochotę), wie że dany produkt/usługa istnieje i jest wart swojej ceny.
Musisz zadbać o to by: znalazł twoją ofertę.
- Gdzie?
Pozostaje pytanie gdzie klient może kupić produkt/usługę.
Tu musisz zadbać, by znalazł twoją ofertę.
Klient trafił do ciebie, najlepiej przekonać by podjął decyzję TERAZ.
Dlaczego?
Każda chwila zwłoki, to większe prawdopodobieństwo rozproszenia (utraty sprzedaży).
Klient:
- może skorzystać z oferty konkurencji,
- może uznać, że poradzi sobie sam – zrezygnuje z zakupu usługi/produktu,
- może być chętny skorzystać z oferty, jednak coś może pójść nie tak (np. zapomnieć)
**TO MNIE ZASKOCZYŁO**
Sytuacja wyglądała tak.
Dostałem newsletter, a w nim dość ciekawa oferta.
Byłem chętny dokonać zakupu w cenie promocyjnej. Jednak w chwili otwarcia oferty, ze względów technicznych nie mogłem sfinalizować tranzakcji.
W wirze innych zobowiązań zapomniałem.
Zaś tuż przed końcem promocji dostałem SMS.
Inaczej bym nie kupił, ponieważ przegapił bym okres promocyjny, a cena standardowa była dla mnie za droga.
Nieustannie jesteśmy bombardowanie dużą ilością informacji, przez co 'te ważne’ mogą nam umknąć.
Ważne w tym wszystkim jest to, że dostałem powiadomienie SMS tylko dlatego, że otworzyłem ofertę, którą dostałem mailem.
SMSów z przypomnieniem nie ma sensu wysyłać wszystkim.
Zbyt duża ilość wiadomości – irytuje, generuje niepotrzebne koszta, a nawet znieczula klienta.
Znieczulenie polega na tym, że klient przyzwyczaja się, że w otrzymywanych wiadomościach nie ma nic dla niego ciekawego.
To wszystko można zautomatyzować!
Automatyzacja marketingu
Klient wchodzi na twoją stronę.
W pewnym momencie zostawia swoje dane kontaktowe.
System od tej pory będzie zapisywał całą historię klienta (dodatkowo w miarę możliwości zostanie zapisana wcześniejsze interakcje jeszcze z przed podania danych kontaktowych).
System będzie zapisywał, które kampanie działają na danego klienta – czym jest zainteresowany.
Czy otworzył mail (zainteresowanie), czy nie?
Czy po otwarciu maila przeglądał jeszcze inne twoje oferty?
Czy klient kiedykolwiek kupił, jeśli tak to co kupuje?
Może tylko obserwuje? Czasem potencjalny klient obserwuje tygodniami, miesiącami a nawet latami, zanim w końcu dokona pierwszego zakupu.
Nie mniej jest to klient, który po prostu potrzebuje bodzca, by kupić – w końcu jest zainteresowany – obserwuje.
W biznesie dąży się do zwiększenia skali i automatyzmu.
Czemu by nie zautomatyzować marketingu?
Maile, SMSy można wysyłać nawet 'ręcznie’, ale w zasadzie powyżej kilku osób przestaje się to skalować (i bez automatyzmu nie ma co dalej brnąć).
Jeśli zamierzasz prowadzić prosty, zwykły mailing to zerknij:
Ops nie znaleziono artykułu
Jeśli chcesz by twój biznes nabrał nowego wymiaru, daj znać.
System naprawdę robi wrażenie, ma naprawdę dobre wsparcie.
Sam Rafał Brzoska zainwestował kilka milionów!
Jeśli chcesz poznać szczegóły daj znać.
Dokładniej przekażę twój kontakt dalej, gdzie poznasz szczegóły.
Dowiesz się czy to w ogóle produkt dla Ciebie. Są branże, które niewiele mogą skorzystać na automatyzacji marketingu / procesów sprzedażowych.
Gdy nie masz czego automatyzować, trudno oczekiwać korzyści z automatyzacji.
Zanim podejmiesz się działania, zastanów się jaki masz cel.
Wszelkiego rodzaju systemy (i ich wdrożenie), nie są celem.
Systemy mogą być środkiem do osiągnięcia celu!
Dla jasności, w zamian za przekazanie kontaktu mogę otrzymać prowizję, jeśli się zdecydujesz.
Decydując się na daną ofertę zapłacisz tyle samo, ja zaś zostanę wynagrodzony, za to, że znajduję takie ciekawe rozwiązania i to że dzielę się tą wiedzą.
Win-Win.
Napisz na:
StartHerePL@gmail.com
email, telefon, imię
W każdej chwili zawsze możesz poprosić o usunięcie swoich danych.