Wiesz już na czym polega idea optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarki (SEO).
Wiesz na co zwrócić uwagę i dlaczego.
SEO można podzielić na działania:
- wewnętrzne
Wszystko co możesz zrobić ze swoją stroną/serwerem (treści, opis, szybkość, itd). - zewnetrzne
Budowa autorytetu (linkowanie). Tak by 'inne serwisy mówiły o twojej stronie’.
Jeśli nie, to przeczytaj:
Uwaga:wczesny szkic artykułu
Polub stronę / fanpage i wróć za jakiś czas (będzie warto)
Działania 'wewnętrzne’
WordPress?
Jeśli twoja strona używa WordPressa, to wiele działań wewnętrznych możesz zrealizować wzpomagając się dodatkami do WordPressa.
Dobra treść to podstawa
Dobra treść, która jest ciekawa, odpowiada na pytania internauty.
Warto zadbać by na stronie pojawiały się nowe artykuły.
Być może można zobligować pracowników by raz na jakiś czas coś napisali.
Dobrze by artykuły zawierały odpowiednie frazy, które ludzie często wyszukują.
Google – Promocje
Google+ (już nie)
Np. gdy google wprowadziło Google+, to przez pewien czas nawet pusta strona Google+ miała pierwsze miejsce wśród wyników (wyższą pozycję niż co kolwiek innego).
Youtube (aktualne)
Filmy Youtube, często pojawiają się nad wynikami – być może warto coś nagrać.
Jeśli nie masz sprzętu i chcesz zlecić to profesjonaliści – mój kolega posiada 'mobilne studio nagrań’.
Z małym budżetem, możesz zacząć nawet z własnym telefonem.
AMP (Aktualne!!)
https://developers.google.com/amp/
Google musi zrozumieć stronę
Google musi zrozumieć co znajduje się na twojej stronie! – o czym piszesz!
Dlatego koniecznie zapoznaj się z:
Niezależnie czy korzystasz z wordpressa, czy z dowolnego innego rozwiązania.
Może być tak, że treść nie będzie czytelna dla wyszukiwarek.
Tak się może zdażyć, gdy strona jest generowana dynamicznie po stronie przeglądarki klienta.
Jeśli tak jest w twoim przypadku to zerknij:
Jeśli twoja strona używa WordPress, Joomla, .. to Cię to nie dotyczy.
Czym jest HTML?
Dla lepszego zrozumienia pozycjonowania warto zrozumieć czym jest HTML.
Szybkość ładowania strony
Strona musi ładować się możliwe szybko.
Obciążenie serwera
Obciążenie serwera
Shared Hosting (wiele serwisów, stron na jednym serewrze) … xxx zasoby
Konfiguracja serwera WWW pod kątem szybkości. Tylko gdy posiadasz serwer dedykowany / wirtualny (VPS). Kompresja ruchu (gzip), HTTP /2, Pamięć podreczna, Load balancer,..
Czas generowania strony (SQL/Render)
Współcześnie prawie wszystkie strony są generowane w na żądanie w zależności od zapytania.
Zwróć uwagę, że wchodząc np. na stronę banku, to pod tym samym adresem twój sąsiad zobaczy swoje konto.
Wąskim gardłem jest zazwyczaj ilość zapytań do bazy danych.
Zapytania do bazy danych można przepisać w taki sposób by automatycznie zapytać od razu o kilka rzeczy (szybciej).
Można też skorzystać, stworzyć indeksy (indeksy przypominają spis treści – dzięki niemu wiesz gdzie czego szukać).
Zamiast pytać za każdym razem o to samo, można zapamiętać, 'zapisać sobie’ pod ręką odpowiedź.
W IT, wszystko co można zapisuje się do pamięci podręcznej (cache).
Jak to zrobić?
- Mniej dodatków
- Dodatki cachujące
// TODO: ..
Jak sprawdzić szybkość strony?
PageSpeed google,
Yahoo, …
Przestrzegaj zasad:
https://developers.google.com/web/fundamentals/performance/rail
Zainstaluj dodatek: Lighthouse
Zhakowana strona?
Złośliwy kod…
Google dba o bezpieczeństwo – stracisz pozycję
Rada: aktualizuj system
TODO: artykuł po co są aktualizacje – bezpieczeństwo
narzędzia wbudowane w przeglądarkę Chrome
https://developers.google.com/web/updates/2018/01/devtools#audits
Działania 'zewnętrzne’
Budowanie autorytetu – linki
Zliczając odnośniki do poszczególnych stron i uwzględniając ich autorytet można ocenić jak istotna jest dana strona.
Jednak taki system można by dość łatwo oszukać tworząc np. 'sztuczne’ strony wzajemnie się polecające, można również wymieniać się linkami etc.
Follow i „nofolow”?
Precle :/
To najgorsze jakościowo treści jakie używa się do pozycjonowania stron.
Precle to proste artykuły (1000 do 2000 znaków razem ze spacjami).
Nie niosą one wartości. Podobne artykuły są grupowane w ramach serwisów i linkowane pomiedzy podobnymi serwisami na odpowiednie słowa kluczowe.
Artykuły zawierają odpowiednie tytuły, treść i dane słowa / frazy kluczowe.
W ten sposób oszukuje się wyszukiwarki np. Google.

Budowa autorytetu – linkowanie
Zbieranie linków,
Wymiana linków.
Nienaturalne linki z Twojej witryny
System wymiany linków SWL
– google może ukarać za 'sprzedaż’ linków
Kupowanie linków?
W dużych ilościach linki, to zazwyczaj linki z nic nieznaczących serwisów.
Nieraz z serwisów, które nikomu nie służą.
Takie serwisy generuje się automatycznie, albo pisze artykuły nie mające większego sensu, ale tak by wystarczyło dla wyszukiwarki (precle).
Ale uważam, że lepiej nie kombinować, bo może to ugryść.
Nie kombinuj z treścią. Systemy analizujące treść, zdjęcia etc są coraz lepsze. Pewnego dnia możesz pożałować.
Google kary
Rodzaje
automatyczne (przez algorytm)
ręczne (przez np. zgłoszenia)
https://www.bruceclay.com/blog/googler-talks-manual-actions-at-smx-west-2016/
Jak kary?
Ban
– twoja strona całkowicie znika z wyników wyszukiwania!
Możliwe przyczyny:
kopiowania treści;
ukrywanie tekstu i linków;
wyłudzania pieniędzy tzw. MFA (Made For AdSense);
stworzenia strony internetowej, która po kliknięciu w daną frazę przenosi internautów na inną witrynę (Doorway Page);
prezentowanie zawartości w wyszukiwarce internetowej odmiennej od tej, która prezentowana jest internautom (Cloaking).
https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/ban-czy-filtr-czyli-jakie-kary-google-moze-nalozyc-na-strone/
Filtr (na okres miesiac-rok)
pozycja strony zostanie obniżona o 30-70 pozycji!
Google może ukarać za 'złe praktyki’